Nekromanti Spelgrupp/spelare i Malmö

Franz_UBBT

Veteran
Hejsan!

Sen jag flyttade till Malmö har jag fått lägga rollspelandet på hyllan, då ingen av mina vänner i denna stad intresserar sig för sådant. Nu har det dock gått ett år och jag kan inte hålla mig ifrån längre!
Söker därför en spelgrupp i Malmö eller närliggande område som spelar rollspel.

Jag heter Franz, är 21 år (snart 22) och har rollspelat sen jag var 11. Jag tycker främst om att spela fantasy, men även andra genrer är självklart roliga. Jag föredrar längre kampanjer, men finner även kortare äventyr roande. Tycker om kampanjer och äventyr där spelare verkligen kan spela ut sina rollpersoners personligheter, och som inte enbart är stridsbaserade, då det är kul att spela olika typer av yrken och personligheter. (fast strider är ju kul det också) Sätter även värde på sammarbete rollpersonerna emellan, och är ingen spelare som motarbetar SL, eller SL som motarbetar spelare.

Jag är väldigt seriös i mitt spelande, fixerar mig inte vid värden och tabeller, men håller mig självklart så mycket till reglerna som SL anser att man ska. Sånt varierar ju för vad som passar äventyret och SL's sätt att spelleda.

Jag tycker även att det är kul att spelleda själv, gärna kampanjer för samma rollpersoner, men som inte blir för episka. Har skrivit en del äventyr, och vissa finns upplagda på internet. Det senaste skrev jag förra året, nämligen Skogens Fångar. Detta finns på www.hem.legend.se/medusagames Detta äventyr speglar rätt bra hur jag är som SL, d.v.s. att jag gillar att ge spelarna fria tyglar. Är också nästan klar med ett sprillans nytt äventyr som det skulle vara kul att köra.

Jag har tid att spela 1-3 gånger i veckan, både vardagar och helger. Ålder på spelgrupp spelar inte så stor roll.

Svara gärna antingen i denna tråd, lämna ett personligt meddelande, eller skicka ett e-mail.

Tackar på förhand!

MvH, Franz Ung