Söker spelgrupp Spelgrupp i sthlm-området?

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,817
Location
Rissne
Hej forumet! Jag letar spelgrupp!

Jag flyttade från Nynäshamn till Rissne förra året, och sedan dess har jag gått i spelgruppstankar. Jag har knappt spelat vare sig rollspel eller brädspel eller figurspel på flera år nu, och det är ju lite tråkigt. Dessutom rätt skumt i och med hur mycket tid jag spenderar på det här stället (35 000 inlägg…) och med att skapa rollspel.

Jag saknar det! Brädspel nästan mer än rollspel, men ändå.

Så… Vill du spela spel med mig? Jag bidrar med:
  • Nördig lokal 15 minuter från Centralen med t-bana, 5min promenad från tubstation till lägenhet.
  • Åtskilliga hyllmeter brädspel och rollspel
  • Spelledande av CoC-kampanjen Tatters of the King (med Kutulu som regelsystem): När som helst, med nästan ingen förberedelsetid. Funkar bra så länge ni inte redan kört den =)
  • Spelledande av andra kampanjer till CoC/Delta Green (också med Kutulu): Med lite förberedelser. Om vi vill köra nån mastodontkampanj gör vi en tidsplan och funderar på om vi vill köpa in något ballt paket med handouts/rekvisita.
  • Spelledande av de utgivna äventyren till Rotsystem: Med lite förberedelser.
  • Speltestande av Mutant Chronicles: Luna City Blues: När jag får ihop något. Räkna inte med att detta sker hela tiden!
  • Spelare i nästan vad som helst:Eller ja, nästan vad som helst inom typ trad/neotrad, testar gärna OSR/PbtA-spel etc. Mer skeptisk till indiespel och spel där jag förväntas driva en egen agenda istället för att typ Lösa Äventyret™.
    • Om jag skulle göra en snabbt ihoprafsad lista över spel jag just nu kommer på att jag jättegärna vill vara spelare i: Coriolis, Alien, Mothership, Delta Green, CoC, Kult, Nordiska Väsen, CoC/ToC/Kutulu. Listan är inte komplett.
När jag spelleder brukar fokus ligga på utredning/player skill, mer än strid och tärningsslag/character skill, men jag är hyfsat flexibel. Jag har för höge farao spellett D&D 4e, så uppenbarligen är jag inte dogmatisk… =)

Jag spelar gärna med folk som:
  • Kan planeras åtminstone någon vecka i förväg och är dugligt bra på att t.ex. avboka och inte bara försvinna.
  • Kan nås som allra minst här, gärna via en eller två andra plattformar så vi kan hitta någon vi alla kan kommunicera via (t.ex. Discord).
  • Kan spela åtminstone nån gång i månaden, gärna två.
  • Gärna gillar andra sorters spel också, som bräd- och figurspel (jag är mer inne på ameritrash än euro, föredrar story och coop. Har en hel del ospelat som jag gärna preppar och kör!)
Jag skulle gärna komma igång under sommaren (även om exakta datum då jag är tillgänglig ännu är helt fastspikade), men det är helt OK om vi inte kan börja köra förrän till hösten.

Har jag glömt nåt? Fråga! Om jag fått nog med svar för att få ihop en spelgrupp om nån vecka eller två då jag går på sommarlov så sätter jag ihop ett prel förslag på grupp då.


Om du bara vill hälsa på nån dag och lira lite brädspel – skriv en rad här eller i PM så styr vi upp det också.
 
Last edited:

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
376
Location
Fruängen
Hej forumet! Jag letar spelgrupp!

Jag flyttade från Nynäshamn till RIssne förra året, och sedan dess har jag gått i spelgruppstankar. Jag har knappt spelat vare sig rollspel eller brädspel eller figurspel på flera år nu, och det är ju lite tråkigt. Dessutom rätt skumt i och med hur mycket tid jag spenderar på det här stället (35 000 inlägg…) och med att skapa rollspel.

Jag saknar det! Brädspel nästan mer än rollspel, men ändå.

Så… Vill du spela spel med mig? Jag bidrar med:
  • Nördig lokal 15 minuter från Centralen med t-bana, 5min promenad från tubstation till lägenhet.
  • Åtskilliga hyllmeter brädspel och rollspel
  • Spelledande av CoC-kampanjen Tatters of the King (med Kutulu som regelsystem): När som helst, med nästan ingen förberedelsetid. Funkar bra så länge ni inte redan kört den =)
  • Spelledande av andra kampanjer till CoC/Delta Green (också med Kutulu): Med lite förberedelser. Om vi vill köra nån mastodontkampanj gör vi en tidsplan och funderar på om vi vill köpa in något ballt paket med handouts/rekvisita.
  • Spelledande av de utgivna äventyren till Rotsystem: Med lite förberedelser.
  • Speltestande av Mutant Chronicles: Luna City Blues: När jag får ihop något. Räkna inte med att detta sker hela tiden!
  • Spelare i nästan vad som helst:Eller ja, nästan vad som helst inom typ trad/neotrad, testar gärna OSR/PbtA-spel etc. Mer skeptisk till indiespel och spel där jag förväntas driva en egen agenda istället för att typ Lösa Äventyret™.
    • Om jag skulle göra en snabbt ihoprafsad lista över spel jag just nu kommer på att jag jättegärna vill vara spelare i: Coriolis, Alien, Mothership, Delta Green, CoC, Kult, Nordiska Väsen, CoC/ToC/Kutulu. Listan är inte komplett.
När jag spelleder brukar fokus ligga på utredning/player skill, mer än strid och tärningsslag/character skill, men jag är hyfsat flexibel. Jag har för höge farao spellett D&D 4e, så uppenbarligen är jag inte dogmatisk… =)

Jag spelar gärna med folk som:
  • Kan planeras åtminstone någon vecka i förväg och är dugligt bra på att t.ex. avboka och inte bara försvinna.
  • Kan nås som allra minst här, gärna via en eller två andra plattformar så vi kan hitta någon vi alla kan kommunicera via (t.ex. Discord).
  • Kan spela åtminstone nån gång i månaden, gärna två.
  • Gärna gillar andra sorters spel också, som bräd- och figurspel (jag är mer inne på ameritrash än euro, föredrar story och coop. Har en hel del ospelat som jag gärna preppar och kör!)
Jag skulle gärna komma igång under sommaren (även om exakta datum då jag är tillgänglig ännu är helt fastspikade), men det är helt OK om vi inte kan börja köra förrän till hösten.

Har jag glömt nåt? Fråga! Om jag fått nog med svar för att få ihop en spelgrupp om nån vecka eller två då jag går på sommarlov så sätter jag ihop ett prel förslag på grupp då.


Om du bara vill hälsa på nån dag och lira lite brädspel – skriv en rad här eller i PM så styr vi upp det också.
Låter nice. Har dock inte ngn möjlighet i nuläget...men kanske någongång i höst.... Gillar initiativet iaf!
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
6,242
Jag har velat börja spela igen hur länge som helst, är otroligt nyfiken på Call of Cthulu som setting (och älskar Kutulus regelsystem!) och en till två speltillfällen i månaden är perfekt för mig!

Tycker även om framtidsdystopier i enorma städer, så både Rotsystem och Mutant Chronicles: Luna City Blues är intressanta för mig!

Tycker det är kul både att spela och att spelleda.

Brädspel är också kul! Har inte lika stor erfarenhet av det som rollspel men har en del här hemma och har spelat en del med vänner.

Är ju här inne på wrnu typ varje dag så nås nog lättast här, men finns även på Discord, Facebook eller mail om det skulle föredras
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,561
Location
En mälarö
Lite längre fram kommer jag definitivt vara intresserad. En av de två stadiga spelgrupper jag är med i kommer att läggas ner i höst och då kommer det att uppstå ett hål i schemat. Du och jag bor ju dessutom i ungefär samma del av stan. Jag har dock mycket begränsade möjligheter att spela på helger. Men om möjligheten fortfarande finns kvar om ett par månader så deltar jag gärna.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
6,242
Det borde jag såklart skrivit… =) Jag tror att jag framför allt tänkt helger, men är öppen för förslag.
Glömde också skriva, helger funkar absolut bäst för mig med.

Kanske också borde säga, om spelledare behövs kan jag snabbt knåpa ihop grejer till Barkhäxan och Mutant 2089.
 

Hoffenkloffen

Veteran
Joined
1 Jan 2013
Messages
45
Hej @krank

Jag vill gärna spela med dig. Det skulle vara kul att få ha dig som spelledare i något av dina egna rollspel.
Jag har inte fått chansen att prova Kutulu eller Rotsystem.
Och det skulle vara kul att få uppleva din spelstil.

Jag kan spela åtminstone en gång i månaden.

Åtskilliga hyllmeter brädspel och rollspel
Dessa vill man ju förkovra sig i.
 

adamwow3

Veteran
Joined
15 Jun 2024
Messages
2
Hej.
Jag är definitivt intresserad. Kan spela 2 gånger eller mer i månaden, vardag och helg.

Är nybörjare när det gäller rollspel, har spelat Mutant och lite 5e DnD men inte mycket alls. Föredrar high fantast över sci-fi, men båda är kul.
 
Top