Spelföreningen Ygradrasil

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
Är det någon här som känner till några medlemmar ur spelföreningen Ygdrasil som bl.a. arrangerade spel på GothCon på 80-talet?
 

Makaron

Veteran
Joined
6 Sep 2016
Messages
145
Tror det behövs lite mer detaljer. Vilken sorts spel (jag antar framför allt rollspel?), vilken stad var de primärt verksamma i? Jag vet EN Yggdrasil-förening (i Göteborg), men vi sysslar mer med figurspel (därmed sagt, så har vi en hel del rollspelare i föreningen, men det är inte vårt primära syfte)...
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,878
Location
Port Kad, The Rim
Henke;n346930 said:
Är det någon här som känner till några medlemmar ur spelföreningen Ygdrasil som bl.a. arrangerade spel på GothCon på 80-talet?
Oldtimer / Mikael Börjesson dyker då och då upp här på WRNU.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
Makaron;n346931 said:
Tror det behövs lite mer detaljer. Vilken sorts spel (jag antar framför allt rollspel?), vilken stad var de primärt verksamma i? Jag vet EN Yggdrasil-förening (i Göteborg), men vi sysslar mer med figurspel (därmed sagt, så har vi en hel del rollspelare i föreningen, men det är inte vårt primära syfte)...
Fick tag på ett fanzine (Morgonstjärnan) från 1982 där Ygdrasil har publicerat sitt konventscenario till DnD till GothCon 1982 - så det är "den" Ygdrasil jag letar efter :)
 
Top