Nekromanti Spelbutiker i Stockholm

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,512
Location
Stockholm
Vilka butiker säljer rollspel i Stockholm city? Och var finns de?

Jag känner endast till Tradition och SF-bokhandeln.

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Bloodsbane

Veteran
Joined
10 Aug 2001
Messages
70
Location
Gefle, Sverige
Utan att vara stockholmare kan jag väl skjuta till med Abslout Spel också, adressen har jag för mig finns här nånstans på forumet.
 

Sadaigh

Swordsman
Joined
1 May 2001
Messages
537
Location
Kristianstad, Sverige
Vid "plattan" så finns det en galleria. Jag vet inte riktigt vad gallerian heter, men det ligger där! Innuti gallerian så finns det en Tradition affär. Ganska liten sådan, men det finns SKIT mycket rollspels, warhammer grejor m.m.
Om du vet var Otel Sergel Plaza ligger, så ligger det mittemot!!!
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Absolut spel ligger på olofsgatan. man tar t-banan till hötorget och går upp mot olof plames gata. tar den vänstra uppgången och svänger svänger vänster. går så i 20 meter till övergångstället.. går över gatan (olof palmes gata) och fortsätter på olofsgatan. på höger sida ligger absolut spel efter 150 meter.

Tradition ligger i gallerian på hamngatan. man tar sig till plattan och passerar kulturhuset. sen hittar man det.. ungefär

SF bokhandeln ligger på västerlånggatan i gamla stan.. på höger sida om man kommer från city.

Det är de tre butiker jag känner till som har mycket rollspel. sen finns det flera butiker som bara säljer GW oc sånt..

men de kan man ju kolla upp i CODEXs butiksguide..

TIPS: Tradition har störst sortiment. SF-bokhandeln har mindre sortiment men billigare priser. Absolut spel har ännu mindre sortiment och ännu billigare priser.. särskilt om du är SVEROK medlem då man då får 5% rabatt.

Dessutom så har absolut spel en begagnat hylla som kan vara värd en titt..

när jag köper nått så börjar jag alltid på trad, tar tunnelbanan till gamla stan och kollar på sf, sen åker jag till absolut spel och kollar där. priserna skiljer sig ganska mycket ibland.. tror det var psionics handbok till d&d somjag fick ner priset 70 spänn gentemot trad på så sätt..

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Är det SKIT de säljer, säger du? Vad är dina intressen då, om man får fråga?

/Skuggvarg

"Där ljus möter mörker, smyger en varg i skuggorna..."
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Ja, Tradition borde verkligen byta namn till Inflation, för det namnet gör de sig förtjänta av, så äckeldyra som de är. Men så ligger de ju mitt inne i stan också. Dock så är de ibland billigare än SF, på vissa saker, vissa enstaka böcker, osv.
Att Absolut Spel säljer begagnat visste jag inte ens, men jag har väl bara varit inne där två gånger på lika många år, så...jag må vara ursäktad. Jag må också vara för jävla fattig, så det blir inga härliga rollspel för min del, de närmaste fnutton åren...jag som älskar att förköpa mig på dessa orimligt dyra böcker. Jag älskar auktionerna mest av allt, på rollspelskonventen...alla två jag har varit på...*skrattar*

/Skuggvarg

"Där ljus möter mörker, smyger en varg i skuggorna..."
 
Top