Nekromanti spelarens handbok (igen)

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Kartorna kommer på tisdag (imorgon)...
Då borde det vara klart...
Borde iaf kunna förbeställas denna vecka..
Senast kommer den iaf till LinCon, kan jag tro...som sagt vad vet jag inte, det enda jag vet är att SH finns hos Neogames (i kartong efter kartong) men att kartorna inte tryckts ännu...
(min personliga åsikt är att SH inte är så användbar...men jag är iof SL :)

/RipperDoc
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Jag köper allt ni ger ut, även om folk ibland tycker att dom är onödiga eller dåliga.
Så ni har i alla fall mig som pålitlig kund:)


Jag köper nästan allt ni ger ut. Av de köp jag gjort inom rollspel är det bara ett köp jag är riktigt besviken på. Men det har inte med innehållet att göra. Det var modulen Barbia till DoD. Denna modul var nämligen i lösbladssytem efter en vecka...

Där är iaf alla Neogames prylar bättre på att hålla ihop.

Riddaren - som fortfarande saknar något blad i modulen
 
G

Guest

Guest
det är tyvär nästan charmen med alla rollspelsböcker..
det är inte många böcker som blir så genom blädrade som dessa böcker.. kanske skolböcker kan jämföras.. men de har i regel ett stort tryckeri bakom sig, och medför att de har betydligt bättre kvalitet.
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
den kommer den här veckan... och vad jag vet så kommer den att bli en höjdare...

Robban-insatt...
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
det är tyvär nästan charmen med alla rollspelsböcker..
det är inte många böcker som blir så genom blädrade som dessa böcker.. kanske skolböcker kan jämföras.. men de har i regel ett stort tryckeri bakom sig, och medför att de har betydligt bättre kvalitet


Jojo...men det stora problemet som jag ser det är att Barbia inte ens var limmad på det normala sättet. Normalt trycker du flera sidor på samma ark, och skär till dem. Då brukar t.ex. sidan 3, 4 och 13, 14 vara samma papper i en 16 sidig bok. Här var det lösa blad så endast t.ex. sidan 3 och 4 var samma blad...

Sedan tycker jag själv limningen gick litet lätt. Visst efter ett tag börjar sidorna kanske lossna eller så i andra också...men de håller betydligt längre än hos modulen Barbia.

Riddaren - slutat leta efter försvunna blad
 

Aagar

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
34
Location
Borås
Nja...

... Jag vet inte riktigt om jag kan hålla med dig om att Neogames böcker håller särskilt bra. T.ex. min Monster & Varelser gick sönder efter att vi kanske hade läst igenom den 2ggr. Tycker faktiskt att det ska vara bättre kvalitet på böcker som kostar ganska mycket pengar

Aagar - Den okunnige
 
Top