Spelare sökes till virtuell grupp

bortom12e

Swordsman
Joined
20 Jun 2018
Messages
482
Hej hej!

Jag är intresserad av att hålla i en spelgrupp över nätet, antingen roll20 eller Tabletop Simulator.
Jag är främst intresserad av att spelleda regellätta neo-OSR-spel (?), exempelvis Mazerats eller Electric Bastionland/Into the Odd.
Jag har också Svärdets Sång och Mutant år 0 och är skapligt inläst på båda.

Jag har ett par spelare redan, men letar nya.
För att vi ska få det trevligt så tycker jag det är rätt viktigt att vi matchar.
Vår spelstil är fokuserad på att utforska farliga och spännande miljöer och lösa problem.
De spel vi kör är väldigt icke-heroiska och vi vill helst att reglerna ska få plats på ett A4-uppslag.
Själva karaktärsspelandet är i andra hand, men uppskattas definitivt.

Ett bra exempel på hur vi vill att det ska vara är typ som när man sätter sig och spelar ett nytt dataspel eller läser en ny bok för första gången, blandat med Boda Borg/Fångarna på fortet, haha.
Karaktären utvecklas under spelandet, och samma sak med spelvärlden, och vi kommer alla ihåg att vara snälla och uppmuntrande mot varandra och ha kul.

Jag tänker att vi börjar med något enstaka one-shot eller kortare äventyr så får vi känna efter hur det känns.

Någon som tycker att det låter intressant?
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
818
Location
Umeå
Hej!

Jag är lite intresserad. Hur ofta har ni tänkt försöka hålla spelpass?

/Mårten
 

bortom12e

Swordsman
Joined
20 Jun 2018
Messages
482
Stareater;n347006 said:
Hej!

Jag är lite intresserad. Hur ofta har ni tänkt försöka hålla spelpass?

/Mårten
Hej!

Ungefär varannan vecka, men till en början så kör vi bara något one-shot så att säga :) Berätta gärna kort vad du gillar att spela här eller i PM!
 

bortom12e

Swordsman
Joined
20 Jun 2018
Messages
482
Hej hej!

Denna förfrågan är fortfarande öppen. Jag har svarat på PM men det har dött av, om ni missat får ni gärna kolla :)

Vad sägs om att köra en eller två sessioner Svärd & Svartkonst?
 

Gutte

Warrior
Joined
15 Apr 2020
Messages
249
Hej!

Inte bara på grund av Corona men också av småbarnsliv så måste jag nog flytta mitt spelande till online. Skulle gärna hitta en grupp som spelar i veckorna. Gärna roterande spelledare mellan varje kampanj där jag är en av spelledarna. Föredrar att spela svenskt och ganska relativt regellätt. Om jag själv spelleder blir det gärna låg prepp och förskrivna kampanjer då jag mer av en rollspels konsument än en producent.
 

Gutte

Warrior
Joined
15 Apr 2020
Messages
249
Hoppsan det fanns en annan tråd som jag blandade ihop den här med. Ditt initiativ låter jättebra och kanske skulle passa mig men trodde jag skrev i mer allmänt söka onlinegrupp tråd.
 
Top