Nekromanti Spelar vi fortfarande här eller på andra forum?

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Efter oändligt lång frånvaro är jag tillbaka, redo att ljuga folk i ansiktet och lura bybor i döden, och ser att det inte ser ut att vara så många varulvsspel här på forumet längre.

Spelas det fortfarande här, eller har den aktiviteten flyttat till andra forum?
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Jag kan dock rekommendera att vi börjar spela en del på mafiauniverse.com, de har massa fiffiga funktioner där som knapptryck för röster, rösträkning, rösthistorik, natthandlingar (både för tex nattmord men även siande eller liknande).

Det blir ju iofs på engelska då men riktigt bra sida faktiskt.

Annars är jag alltid på att spela här med :)
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Skall ta en titt på mafiauniverse.com, men det hade varit kul att köra i svenska rollspelskretsar (där man inte behöver skämmas öppet för att man gillar ananas på pizza).

Ser på punkforum att senaste spelet var i maj... och spelet innan det i februari? Är det så mycket folk mäktar med - varannan månad?
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,450
Location
Köping
LJSLarsson;n246994 said:
Ser på punkforum att senaste spelet var i maj... och spelet innan det i februari? Är det så mycket folk mäktar med - varannan månad?
Varulvsspelens storhetstid är onekligen över.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
LJSLarsson;n246994 said:
Skall ta en titt på mafiauniverse.com, men det hade varit kul att köra i svenska rollspelskretsar (där man inte behöver skämmas öppet för att man gillar ananas på pizza).

Ser på punkforum att senaste spelet var i maj... och spelet innan det i februari? Är det så mycket folk mäktar med - varannan månad?
Före det var det nog ett år sen va?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Ja, vi spelar helt klart mindre än när du var med Larsson (det är alltså ditt fel!).

Men! Ge mig minst sju men gärna nio spelare så har jag ett fräsigt semiöppet upplägg att arra.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Vimes;n247000 said:
Ja, vi spelar helt klart mindre än när du var med Larsson (det är alltså ditt fel!).
Det är inget kul med att vara en trendsetter om man inte sätter trender!

Och härmed sätter jag trenden att det är dags att köra igång en massa varulvsspel igen. Jag är gärna med på ditt upplägg, Vimes. :-D
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jag är också redo att spela nästan närhelst :)
Den senaste tiden har jag börjat lira lite på engelska på mafiascum.net, för att stilla suget så gott det går. Men, det är lite annorlunda, med 14-dagarsrundor och sånt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Cool. Jag lägger upp en formell anmälningstråd med info om upplägget imorgon!
 
Top