Nekromanti Spela Saga!

SlothSloth

Veteran
Joined
5 Jul 2013
Messages
5
Hej, jag spelar Saga och undrar om det är någon annan norr om Stockholm som gör det. Jag har spelat Saga i ungefär två månader, en gång varannan vecka men tycker att det är superkul.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,731
Hej och välkommen till rollspel.nu!

Jag är rätt långt norr om Stockholm och spelar Saga nån gång då och då. Härligt att höra att du har roligt med spelet. Skulle vilja spela det mer för det har varit riktigt schysst alla gånger jag spelat det också.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Det händer att jag spelar Saga. :gremwink: Men det var tyvärr ett par år sen sist. Kommer nästan inte ihåg reglerna, trots att jag skrivit dem. Har dock hör att de är bra.

Funderar även på ett nysläpp av boken. Med lite mer kampanmaterial och ny omslagsbild av Per Folmer.
 

boblix

Veteran
Joined
24 Nov 2009
Messages
13
Hej,

Jag spelar Saga (bor dock i Malmö). Måste bara säga att jag tycker att detta spel är underbart! Det bästa och snyggaste som givits ut i rollspelsväg i sverige! Tack Arfert! Även om jag också uppskattar F! så kan jag inte riktigt förstå den uppståndelse som F! fått?! I min värld är det Saga som borde fått den uppmärksamheten! Skulle ju önskat att mer krut lades på Saga istället, men, men, smaken är som baken uppenbarligen :) Att du funderar på att ge ut en uppdaterad Saga låter i mina ören helt underbart! Att Folmer ska göra omslagsbilden i så fall låter ju inte helt fel! :)
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Fantasy! har sålt betydligt mer än Saga, som inte (som du så klokt påpekat) fått den uppmärksamhet det förtjänar. Och det på kort tid.

Som jag ser det är Saga ett spel för de finsmakare som gillar att verkligen uppslukas av en spelvärld, men utan lika komplicerade regler som till exempel Eon eller DoD Trudvang. Fantasy! är mer "allt är tillåtet-fantasy". Där Spelledaren ska skapa sig egen kampanjvärld.

Det uppdaterade Saga är med lite rättningar, allt som var med i första boken plus ihopsamlat kampanjmaterial från diverse håll. Tyvärr har jag inte råd att den ska vara inbunden eller offset den här gången.
 
Top