Nekromanti Spela gamla klassiker!

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Om någon inte har spelat de gamla klassikerna som Pools of Radiance, Hillsfar, Secret of the silverblades, Gateway to the savage frontier, Champions- Death Knights- Dark Quen of krynn mm.mm. Så kan ni hitta dem för download på: http://www.theunderdogs.org/
 

Rev

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
326
Location
Göteborg
"Om ni inte har lyssnat på skiva XXX eller läst boken YYY är det bara att gå in i närmsta skivaffär/bokhandel och sno den."



Okej, nu kanske jag tog i för hårt...men är det verkligen bra att uppmuntra copyrightbrott?

-R
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Det är förvisso olagligt, men å andra sidan så är samtliga av de där spelen abandonware. Så det är inga som förlorar några pengar på att allmänheten laddar ner det, eftersom de inte säljs längre.
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
jag tycker att såpass gamla saker (jag tror att det är rätt gamla saker) som knappt är säljbara (ifall de går att få tag på längre) mer eller mindre borde vara preskriberade vad gäller copyright, så jag tycker att det är helt rätt att ladda ner dess saker.

och ja du överreagerade /images/icons/laugh.gif

/Dr_Morbid

errare humanum est - det är mänskligt att fela
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
De spel som fortfarande finns till försäljning går ej att ladda ned från sidan, utan man hamnar i stället på försäljarens hemsida. Detta gäller dock inte de gamla SSI spelen. Vissa av dessa kan man till och med ladda ned från SSI:s egen sida.
 

Kauris

Veteran
Joined
13 May 2001
Messages
153
Location
Göteborg
Abandonware - är som namnet anger - övergivit från tillverkaren.
Därför finns det ingen som forlorar på att de laddas ner, de inte är på
försäljning längre.


Kauris
 
Top