Spelåret 2026

verlandes.

rollspelskollektivet
Det finns en tråd som tangerar denna, men tänker så här på årets sista dag kan vi ändå prata om vad vi ska spela nästa år. Vilka spel har ni redan på er kalender, vilka spel önskar ni kommer bli av, finns det en kampanj ni kommer påbörja (eller en ni kommer avsluta)?

Spel jag har inplanerade är
  • Mythic Bastionland, one shot med vänner
  • Shadowdark med ungdomar på biblioteket
  • Fortsatt speltest av Karelska gåtor
  • Öppet bord med Caverns of Thracia på Nördhelg Norrtälje
Speltillfällen jag hoppas på är de som förhoppningsvis blir av på livets första GothCon. Någon pratade om att köra en runda Lovecraftesque där, och det behöver man inte övertala mig länge om.
Sen fantiserar jag om att ha tjuvskrivit på Grändverk tillräckligt för att börja speltesta det!
Därtill hoppas jag kunna lura in någon att spela lite Mothership, det var länge sedan och jag är duktigt sugen på att köra Gradient Descent.

Last edited:
Jag tror att vi kommer att köra Coriolis 2016 åtminstone fram till Valborg och sedan Trail of Cthulhu under hösten. Men egentligen hoppas jag få mitt spelledarliv i Stockholm krossat av ett krävande nytt jobb i ett grannland.

Jag tror att vi kommer att köra Coriolis 2016 åtminstone fram till Valborg och sedan Trail of Cthulhu under hösten. Men egentligen hoppas jag få mitt spelledarliv i Stockholm krossat av ett krävande nytt jobb i ett grannland.
Trail har många bra äventyr, tycker särskilt om Graham Walmsleys äventyr i The Final Revelation (och Gareth Ryder-Hanrahans Cthulhu City är en såndära favoritbok).

Spännande med nytt jobb, du har ju ett rätt lovecraftskt yrke!

Back