Nekromanti Spank the Monkey

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,188
Location
Borås, Sverige
Fick under BSK nu i helgen chansen att testa det nya spelet Spank the monkey. Var klart intressant.

Upplägget är att på den lokala skrothögen där man jobbar så har det kommit en irriterande apa som har klättrat upp och stör. Den vill ha bort så man bygger högar av skrot för att komma upp i rätt höjd för att kunna daska till den så den sticker. Märkligt vad konstiga saker som fanns på skrothögen: en miniubåt, ett kassaskåp, ett dinosauireskelett, ett trasigt akvarie, massa gamla spel, en trägårdstomte, ett äppelträd, en flaggstång, en missil...

Naturligtvis så vill ju även de andra spelarna lyckas få bort apan. Alltså så kan man då attackera de andras skortstaplar medelst saker som bowlingklot, motorsåg, termiter, bumeranger etc. De kan då skydda sig med wokpannor, industrifläktar, paraplyer, fisknät etc. Vidare så kan man förstärka översta kortet i sin hög med saker som silvertejp, metallbeslag, betong...

Sedan så kan man lägga lite andra händelsekort som jordbävningar eller liknande. Apan sitter ju inte still utan klättrar upp och ner beroende på vad som spelas ut..

Spelet är ganska snabbt och kan nog mycket väl bli nya flugan på konvent för att slå ihjäl lite tid. Likadant som Fluxx eller Chez Geek eller Guilliotine.

Ni som inte var på BSK missade f.ö. ett überhäftigt diorama som de hade byggt upp till spelet. =^_^=

/Ulfgeir
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Låter ju störtcoolt ju !!
tror att jag såg det spelet när jag var på Sydcon, men hade tyvärr inte möjlighet att spela det. Jag hoppas att det kommer till Calcon....
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
verkligen ett intressant spel, och det komme nog att ta över åtminstone chez geeks plats (det spelet tar för lång tid, helt klart), men jag tror nog att guillotine sitter orubbat (åtminstone för mig), och fluxx är ju en klassiker. Jag såg dioramat, och fick helt plötsligt för mig att göra en reklamfilm för spelet... Sitter här och påtar lite med det just nu...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Bwhahahahahaha !!

Det där var ju precis va´jag behöde !!
Ett totalt sjukt & meningslöst spel, men ack va skoj det var !!
Speciellt, skoj var det bär man slåg till apan såpass hårt så man fick en trevlig liten musiksnutt... :gremgrin:

/ Johan K, trött som få & därför är ruggit lättroad..
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Knäcker någon 501 mph? :-) [NT/Pointless]

NT = Nygrillade Turbaner
 

Hartland

Warrior
Joined
8 May 2003
Messages
384
Location
Umeå
615! på en skol dator! =p[NT/Pointless]

Nallar Talar

/Hartland - borde sätta igång med C programeringern....
 
Top