Nekromanti Spöken utan kontakt med omvärlden

Celofan

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
167
Kan ett spöke eller en ande som i livet var magiker, kasta besvärjelser så att dom påverkar den "verkliga" världen?
Ex. kasta "blixt" på levande personer så dom tar skada etc. etc.?
 

Exarch

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
86
Location
Skara
En ande som har full kontroll över sin existens på andeplanet borde fortfarande kunna använda magi, med vissa restriktioner. På andeplanet finns inte alla aspekter tillgängliga, jag spelar med att man kan alstra psyko-, daimo-, teo-, ataxa-, nomo- och kronotropi. Dessutom måste man kunna förnimma det man besvärjer och från andeplanet kan man inte förnimma världen med annat än andeförnimmelse och (iaf när jag spelleder) de magiska effekter som gör att man förnimmer saker i sin närhet(t ex Förnimma Artefakt). För att kunna kasta en blixt på någon måste man använda magi så man förnimmer hans fysiska kropp(att förnimma anden räker inte, den kan ju vara helt skiljd från kroppen)och sedan göra en besvärjelse som innehåller transformering för att kunna få fototropi...

//Exarch, så brukar iaf jag köra...
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Låter rätt bra faktiskt...
*ska piska Marlo Vein av Lytesse lite så att han tar och skriver sin avhandling om magin i Mundana*

/RipperDoc
 

Celofan

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
167
Inte tillgängligt?

Var står det ngnstans att man inte kan alstra vissa aspekter på andeplanet?.. *suck* har jag missat nåt. Eller är det nåt eget häxhopkok? ' :o)
 
Top