Nekromanti *snyft* =(

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Fast då man låter dem löpa har man kommit upp en bit i level, med nya XP systemet så är de bra att slå ihjäl, åtminstone då man befinner sig på lägre levels. Men då man blivit en ärrad veteran kan man ju låta dem springa och använda dem som måltavlor, och annordna en liten skyttetävling;)

"When the DM laughs it is already to late"
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
En egendomlig sak är att ju högre level man blir, desto färre kobolder dyker det upp. De känner antagligen antalet HD på lukten. Undrar om de kan lukta sig till alignments också? (i så fall kanske man kan tämja dem och använda dem som knarkhundar, ungefär)

Var smartare än andra om du kan - men låt dem inte få reda på det (pseudoindiskt ordspråk)
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
...hmmmm....Ja i och för sig så använder ju Drow elves kobolder som slavtrupper. De får storma fram i första leden, och utlösa alla farliga fällor. Så att inga Drow behöver sätta livet till. Ja, varför skulle man inte kunna tämja kobolder och använda dem själv, i liknande syfte?

"When the DM laughs it is already to late"
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Tror du dett räcker med en handle animal-check eller måste man ha en speciell prestige class (kobold tamer) för att det ska funka ("I've got this kobold tamer's hat")?


Var smartare än andra om du kan - men låt dem inte få reda på det (pseudoindiskt ordspråk)
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Prestige klassen lasher i Sword & fist ligger bra till, fast en sådan kanske piskar ihjäl krypen. Nej en druid ligger nog bäst till i min mening!

"When the DM laughs it is already to late"
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Ja en druid ligger nog bra till. Själv skulle jag satsa på en ranger (med ett par ranks i intimidate för säkerhets skull). Jag tror faktiskt att jag ska ha med en koboldtämjare i min kampanj så småningom.

Var smartare än andra om du kan - men låt dem inte få reda på det (pseudoindiskt ordspråk)
 
Top