Nekromanti Snabba tärningar

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
När forumet var nere kom jag på idén att, för att snabba upp tärningslagen, slå en massa tärningsslag i förväg, skriva upp dom på en lista, och sedan "bocka av" (Helst med nästa resultat övertäckt eller nåt, så att SL också får sig en liten överaskning /images/icons/smile.gif)

Skulle kunna vara användbart om man vill få ett snabbare tempo. (Sedan är det ju lättare för SL att fuska också.. /images/icons/wink.gif)



/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Mina spelare älskar/images/icons/wink.gif när jag slår mina tärningar - de får inte se några slag, förutom när det är riktigt fara å färde - när det gäller rollpersonernas liv t ex.

Jag tror att mina spelare kommer att sakna det hemska ljudet av tärningar som studsar och rullar mot den glatta bordsytan i den stund när ödet har avgörandet i sin hand...

Men jag har ibland tänkt i dina banor och jag tror att spelet kunde snabbas upp om man har "förutslagana" resultat.

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,483
Location
Helsingborg
Om ett/flera monster har en tärningskombon som OB3T6 så kan man slå 20 ggr och sätta upp detta i en tabell. När RP:na sen strider mot varelse(r)n(a) så slår du bara 1T20 och tar tabellresultatet.

Använder man bara en tärning så kan man lika gärna slå den.

/[color:green]Han</font color=green> som kommit på samma idé som <B>Arvidos</B> men aldrig testat den
 
G

Guest

Guest
varför inte låta datorn printa ut några sidor med slumptal åt dig istället för att slå dom själv...?

Mvh Wardrobeprogrammer
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Som om det är slumptal man vill ha! Då mister man ju hela magin som tärningarna besitter.

/Björn som dock är tveksam till om magin fungerar om tärningen inte vet varför den slås
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Som om det är slumptal man vill ha! Då mister man ju hela magin som tärningarna besitter.

/Björn som dock är tveksam till om magin fungerar om tärningen inte vet varför den slås
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Exakt

Jag kan nästan garantera att tärningarna bli sura och går i strejk om de inte får veta varför de slås. Med tanke på att det verkar som om de är väl medvetna om vad som gäller i visa situationer så kan det ju annars uppstå en viss förvirran från deras sida.

Själv har jag några skadeglada tärningar som brukar få sitta i aresten. När det väl gäller så tar man ju sina mest "pålitliga".

*Förstår idén med förslaget men tänker inte tillämpa det för det*

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: Exakt (OT)

Det är ganska skrämmande ibland. Som när paladinen var full och (spelaren, om man vill vara riktigt noga) bara slog fyror och femmor. Så fort han nyktrat till sig blev allt normalt igen.

/Skriker: Tärningarna VET! och skrattar hysteriskt i femton minuter.

"All my mistakes are deliberate"
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,483
Location
Helsingborg
Re: Exakt

"<EM>Jag kan nästan garantera att tärningarna bli sura och går i strejk om de inte får veta varför de slås.</EM>"
Därför så sätter man undan de tärningarna som man slår med så att de inte kan skvallra för de andra och starta ett upplopp.

/[color:green]Han</font color=green> som kom att tänka på en spelare som blev förbannad när hans T3 inte slog en 4:a
 

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
822
Location
Göteborg
”Om ett/flera monster har en tärningskombon som OB3T6 så kan man slå 20 ggr och sätta upp detta i en tabell. När RP:na sen strider mot varelse(r)n(a) så slår du bara 1T20 och tar tabellresultatet.”

Men att först slå fram resultat, sedan göra en tabell, och sedan under spelmötet, slå en tärning och sedan avläsa i tabellen, det känns ju rätt klumpigt IMHO. Är det inte snarast så att det är OBT6-systemet som man inte gillar och borde ändra på i så fall? Om ett tärningssystem är för långsamt för att användas under spelets gång tycker jag det känns som att något är fel.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Nja, en förtydling..

Detta var ju tänkt som ett komplement snarare än en ersättning -När 20 soldater slåss kan det vara rätt praktiskt.

Och att slå 1T20 på en tabell skulle nog inte vara så lyckat är jag rädd.. Det blir ju större chans att samma nummer kommer flera gånger då.. Så att säga.



/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,483
Location
Helsingborg
Re: Nja, en förtydling..

"<EM>Och att slå 1T20 på en tabell skulle nog inte vara så lyckat är jag rädd.. blir ju större chans att samma nummer kommer flera gånger då..</EM>"
Näe, men då riskerar man iaf inte att talen man har slagit "tar slut". Tabellen är evig.

/[color:green]Han</font color=green> som inte använder sitt eget tips av samma anledning
 
Top