Nekromanti Slå ett slag för ditt favoritspel!!!

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Man ser på DoD och vad ser man, jo, många som sitter hemma med sina boxar i hand och älskar spelet. Men det är något annat som absolut inte är som förr vad jag kan se - och det är det egna initativet, och den egna skaparglädjen till sitt favoritspel.

Jag, då jag lirade som mest, gjorde alltid egna moduler, scenarion och sådant. Är det ingen som längre gör det idag?
Vi kan gå längre tillbaka då Sinkadus fanns (före min tid dock, är ganska ung så sett), och då Äventyrsspel var DoD's herrar. Det haglade in DoD-material till Sinkadus, det fanns alltid något att ge ut. Så fanns det ju också de som skrev lite större grejer och faktiskt fick sina gamla äventyr publicerade av Äventyrsspel - t.ex. Christer Regebro och Erik Granström, som är två mycket kända namn, men ändå bara två glada grabbar med egen skaparglädje. Jag sitter här med min hemsida Eldkvast.se som just är skapad för detta, för er och erat favoritspel, vilken DoD-version det nu är - gemenskap, material, inspiration - ja, det som hela tiden behövs för att gynna ett spel... :gremsmile:

Varje dag sitter jag och hoppas på att det skall glida in allt fler mail som innehåller material till DoD som ni vill dela med er av - men nej, det händer inte mycket. Varför inte då, varför finns inte samma glöd nu som då. Trudvang och 6:an är ju asbra DoD-versioner, och man kan ju se att det är många som älskar att spela det, så vart tog allting då vägen?

Ryck upp er, lär er att synas och att dela med er. Är du kanske SL och har ett äventyr som du själv, eller kanske hela gänget tycker är skitbra - men så gör en PDF av den, eller be någon som kan att göra det, och ta kontakt med Eldkvast och få den ute bland folket på nätet!!!

Vill också bara nämna att Eldkvast.se nu ingått samarbete med Medusa Games, så att allt de en gång publicerat kan ni också finna på Eldkvast mycket snart - mer finns att läsa på just Eldkvast.se. Det kan vara bra att veta, sedan finns det ju lite mer material från andra också (men om ni skickar in mer blir det ändring på det).

Nå, slutbabblat från mig, men jag vill bara säga ett sanningens ord och peppa DoD-spelare lite. Ni behövs för att spelat skall växa och för att glädjen kring det skall bli större, pyssla och skriv och ni kommer alla att märka att nöjet kring spelet växer ju mer material man kan ordna med - och det är förbannat skoj att göra just eget material, och det är alltid gratis, så att säga.
Dela med er!
 
Top