Skumma WOD scenarion

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,539
Jag skulle vilja köra ett konstigare WOD äventyr. Det kan vara Vampire men hellre något annat. Jag vill att det ska vara så skumt och 90-tal som möjligt.

Några tips? :)
 

Jim Profit

Veteran
Joined
24 Jun 2000
Messages
117
Location
Stockholm
LOL! Är det någon av dem från den tiden som *inte* är skumma?

Off the top of my head så kan du testa de två "Diablerie"-scenariona. Maken till dungeoncrawling får man leta efter!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,539
LOL! Är det någon av dem från den tiden som *inte* är skumma?

Off the top of my head så kan du testa de två "Diablerie"-scenariona. Maken till dungeoncrawling får man leta efter!


Redan kört dem tyvärr! Chaos Factor är amazing, jag stattade upp de mest brutna möjliga karaktärerna och det var nuts och bullshit.

Har starka åsikter om att Mexico är det bästa diableri scenariot!

Redan kört Transylvania och halva Giovanni chronicles också. Så de ryker med…
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,151
Location
Lund
kommer inte ihåg om det fanns några scenarion eller äventyrsfrön i Dirty Secrets. annars måste väl det vara bland det mest galna och gonzo modul som gavs ut till gamla WoD...

Cog.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,155
Första äventyret i Gehenna är väl så puckat det alls är möjligt? :) Man är verkligen superhjältar med huggtänder medan man dödar av Antediluvians till höger och vänster.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,539
Första äventyret i Gehenna är väl så puckat det alls är möjligt? :) Man är verkligen superhjältar med huggtänder medan man dödar av Antediluvians till höger och vänster.
JAAA! Varför tänkte jag inte på denna! Det vore great.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,539
kommer inte ihåg om det fanns några scenarion eller äventyrsfrön i Dirty Secrets. annars måste väl det vara bland det mest galna och gonzo modul som gavs ut till gamla WoD...

Cog.
Oh! Men det tror jag det finns… Ska kolla upp det.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,282
Jag har bara spelat hemmabyggen genom hela min WoD-"karriär". Så jag ser mycket fram emot vart det här är på väg. Jag räknar med minst en spelkrönika här på WRNU.
 

Jim Profit

Veteran
Joined
24 Jun 2000
Messages
117
Location
Stockholm
Jag måste erkänna att jag först tänkte WoD = VtM (vilket jag får skämmas över)

När det gäller e.g. WtA, så är svaret "alla". De börjar på "mycket, mycket, nedrökt" och det blir bara värre. WtO är likadant (du reser till Hiroshima för att hitta spöket av atombomben...). Författarna på den tiden siktade verkligen på "ah, ok, hm, jag ser att ni har gjort ett spel som handlar om x, men jag tror ändå att jag liksom siktar på y", där y är "high urban fantasy av värsta sort".
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,539
Jag blandade saker från Chaos Factor, Dirty Secrets och Midnight Circus, stoppade allltihopa i ett extreme haunted house och majoriteten av sessionen var vägen till galenskapen i huset. Vampire och Werewolf crossover så klart! Så en Bone Gnawer Ragabash, hans bror en Caitiff och hans bästa vän en Nosferatu doktor på jakt efter ett botemedel för vampyrism.

En spelare kallade det ”En protest mot bra rollspelande” 😂😂😂
 
Top