Nekromanti Skulle det inte ha öppnats ett styrelsemöte igår?

G

Guest

Guest
Jag undrar det också? Jag har varit väldigt sporadiskt här pga flytt... vilket gör att det känns mer angeläget att det kommer igång så jag slipper spendera tid i slutskedet av flytten istället...

/Zorbeltuss
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,535
Location
Rissne
Jo, naturligtvis.

Jag hade ju hoppats att "någon annan" skulle ha tagit tag i det pga att jag var lite upptagen, mentalt, med att peka på brottsplats åt polis och snacka med Efterlyst - men tydligen kändes det inte så viktigt.

Det här är anledningen till att det var skitdumt att inte bestämma styrelseposter redan första mötet. Ingenting händer.


Nå, jag ska försöka få tid och mentalt utrymme att skapa formaliaposter under dagen. De kommer vi med lite tur att kunna klara av under helgen (de måste formellt sett betas av en och en).

Om någon annan vill, så finns det en styrelsemöte-howto här, komplett med hur trådar ska namnges och så. Dagordningen finns redan.

Så, det är rätt lätt:

1. Tag första punkten på dagordningen.
2. Skriv en trådstart. Om det är något man måste besluta om, skriv ett förslag. ("mötet öppnas" kräver inget beslut, vilket däremot "val av styrelse" gör). Alternativt be om förslag.
3. När minst ett förslag lagts och inga andra verkar komma, genomför en omröstning.
4. Nästa punkt.

När formaliapunkterna är avklarade, skapar man trådar för samtliga beslutspunkter, och gör likadant med dem. Fast de tar man samtidigt, inte en och en.

Är det här jättesvårt? Jobbigt?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,535
Location
Rissne
solvebring said:
Eller så röstar vi i styrelsen fram styrelseposterna först och bestämmer nytt datum (inom kort) för mötet efter det?
Eller åtminstone en mötesordförande.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
krank said:
solvebring said:
Eller så röstar vi i styrelsen fram styrelseposterna först och bestämmer nytt datum (inom kort) för mötet efter det?
Eller åtminstone en mötesordförande.
Mist ja, jag tror det behövs för att detta inte ska upprepas. Flera av oss har helt enkelt glömt bort medan andra som haft mycket att göra har väntat på att någon annan ska plocka upp handsken.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,854
Location
Stockholm
solvebring said:
Flera av oss har helt enkelt glömt bort medan andra som haft mycket att göra har väntat på att någon annan ska plocka upp handsken.
Handsken är vederbörligen upplockad.
 
Top