Tony.Meijer
Ärketeknomantiker
Hej,
jag har funderat på det som Han skrev i rollpersonstråden, och en grej som gav återklang var frågan om hur individer känner varandra och då tänkte jag som så att det kanske är bäst att skapa gruppen först?
Så, jag funderade på något åt följande, man har tre faktorer som gruppen måste bestämma gemensamt, dvs ursprung (hur det kommer sig att gruppen började umgås), pelaren (varför de sammarbetar) och historierna från förr.
Ursprunget kan vara något av följande:
Barndomskamrater
Soldaterna som klarade sig
Familjen
Gemensam lång och trogen tjänst
Medlemmar av samma sällskap
Pelaren:
Lojalitet
Vänskap
Gemensamma intressen
Gemensamt hot
Historier från för är den enda regelmekaniska delen, och det är helt enkelt som så att en gång under varje spelmöte så får spelare A ta över och berätta en historia om hur det kommer sig att rollperson B kommer att klara av ett problem denna sitter inför (för den har gjort det förut). Rollperson B kommer då att få någon form av bonus.
jag har funderat på det som Han skrev i rollpersonstråden, och en grej som gav återklang var frågan om hur individer känner varandra och då tänkte jag som så att det kanske är bäst att skapa gruppen först?
Så, jag funderade på något åt följande, man har tre faktorer som gruppen måste bestämma gemensamt, dvs ursprung (hur det kommer sig att gruppen började umgås), pelaren (varför de sammarbetar) och historierna från förr.
Ursprunget kan vara något av följande:
Barndomskamrater
Soldaterna som klarade sig
Familjen
Gemensam lång och trogen tjänst
Medlemmar av samma sällskap
Pelaren:
Lojalitet
Vänskap
Gemensamma intressen
Gemensamt hot
Historier från för är den enda regelmekaniska delen, och det är helt enkelt som så att en gång under varje spelmöte så får spelare A ta över och berätta en historia om hur det kommer sig att rollperson B kommer att klara av ett problem denna sitter inför (för den har gjort det förut). Rollperson B kommer då att få någon form av bonus.