Nekromanti Skrift till Codex

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Med tanke på den väldiga action som sker på detta forum är det kanske på väg att kasseras... Hmm vad vet jag. Men skulle gärna se lite mer trafik, särskilt ifrån redigerarna och chefsredaktören där de berättar vad som kommer i följande nummer, vad för slags artiklar de behöver osv.

Nåväl...

Vad sysslar jag då med till Codex.
Eftersom jag inte fått något önskemål eller liknande så pysslar jag på med mitt lilla vanliga i egen takt.

först hade jag tänkt mig en artikel om en karaktär i Eon.
En handelsman som handlar med ovanliga och unika föremål. Så det blir således en SLP, udda föremål samt äventyrsförslag.

Därefter ett litet kåseri om olika spelledartyper: Regelbögen, friformaren, SLP älskaren osv...

Ett EON äventyr i Drunok där det pågår en hel del skumma saker invid landets norra gräns...

Tja det var väl det...

Men skärpning nu,,, lite action vill man ju se här på forumet..
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
"Därefter ett litet kåseri om olika spelledartyper: Regelbögen, friformaren, SLP älskaren osv..."

Sånt är alltid kul att läsa om. Speciellt när de är utdragna till det yttersta.

"först hade jag tänkt mig en artikel om en karaktär i Eon.
En handelsman som handlar med ovanliga och unika föremål. Så det blir således en SLP, udda föremål samt äventyrsförslag."


Jag gillar att läsa om SLP:er som inte är de där typiska Krigare eller Magiker som oftast förekommer.

"Ett EON äventyr i Drunok där det pågår en hel del skumma saker invid landets norra gräns..."

Äventyr går för det mesta hem, och även om många är regelspecifika så är det oftast lätt att göra om den, är ju egentligen mest SLP-data som behöver göras om, liksom att modifiera platsen äventyret utspelas på, men grunden går ju alltid att använda, om inte så för inspiration.


Själv skulle jag vilja se en liten genomgång av olika världar till rollspel som finns på nätet (dvs gratis). Exempelvis finns ju Demonforge (eller hur det nu stavas) + 1 till av samma tillverkare till D&D 3ed, Skymningshem till Eon etc... Alltså inte sådana världar man springer ner till butiken och köper.

Riddaren
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Därefter ett litet kåseri om olika spelledartyper: Regelbögen, friformaren, SLP älskaren osv..."

Sånt är alltid kul att läsa om. Speciellt när de är utdragna till det yttersta.


jo. men om jag ser uttrycker "regelbögen" i CODEX så kommer jag nog bryta allt sammarbete med tidningsdelen.

Paragrafryttare är ett alldeles utmärkt uttryck.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Tja man behöver ju inte använda uttrycket "regelbögen", "Regelhomot", "Regelflatan", "Regelbisexuella", "Regelfjollan", "Regelsprätten" duger ju precis lika bra.

Fast du har nog rätt... Regelfanatikern blir ju lika bra... Paragrafryttare är lite för fint för detta sammanhang..
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
vad sägs om regelmögel?

Det har jag blivit kallad då jag uttryckte mitt missnöje med att det Enbart fanns friformsscenarion på ett konvent någon gång för länge sedan...
 
Top