Skräck - Vilka svenska (om några) ytor finns för detta?

verec

Warrior
Detta forumet är ju helt ypperligt när det gäller rollspel rent allmänt och även en hel del skräckrelaterade diskussioner förekommer ju!

Dock är jag väldigt insnöad på skräck, och inte uteslutande kopplat rollspel utan även filmer, böcker, etc. Det finns ju reddit, men innehållet där känns ofta tomt och dopaminkickfokuserat, utöver översvämmat av botgenererade inlägg.

Därför undrade jag om någon känner till om det finns några "kända" svenska platser (eka andra forum, föreningar, eller liknande?) där fans av skräck och skräckrollspel borde befinna sig (dvs en själv)?

Fick för mig att kika runt lite idag och såg exempelvis att Helmgasts forum pekade till rollspel.nu, samt att Kults forum är "under maintenance". Målet hade väl varit att hitta personer att rollspela med, men även tex diskutera andra skräckmedia enligt ovan.

Så, har ni några tips? :)

I podform finns ju toppenpodden Vargtimmen, men hur deras sociala media ser ut vet jag inte. Jag som inte längre finns på facebook kan ibland sakna grupperna där. Du kan inte ordna nått själv? För en himla massa år sedan drev jag och en kollega filmforumet Filmapan.se som var ganska aktivt. Tyvärr dog det ut när jag bytte arbete och firman vi arbetade på lades ner. Det finns ju även streamingtjänsten splatter.se, Olle Agebro som driver tjänsten borde ju ha ett skräckforum kan man tycka. 😇

...och man kan inte göra sub-forum här på rollspel.nu? Jag tänker att det borde (?) inte vara jättesvårt att skapa nya forum som ligger under samma server som rollspel.nu. Det är ju inte långsökt att vi som håller på med rollspel även är konsumenter av andra kulturuttryck och vill diskutera dem. ❤️

...och man kan inte göra sub-forum här på rollspel.nu? Jag tänker att det borde (?) inte vara jättesvårt att skapa nya forum som ligger under samma server som rollspel.nu. Det är ju inte långsökt att vi som håller på med rollspel även är konsumenter av andra kulturuttryck och vill diskutera dem. ❤️

Alltså på forumet finns ju redan ett kultur-underforum där "andra kulturuttryck" diskuteras friskt och vilt. Behövs ett till? Jag uppfattade det om att verec efterfrågar andra ställen, eftersom han redan känner till det här. Men jag kan ha fel.

Om minnet stämmer så fanns det en gång ett subforum specifikt för skräckspel, kan det stämma? Oklart. Men jag vet inte om behovet finns riktigt.

Alltså på forumet finns ju redan ett kultur-underforum där "andra kulturuttryck" diskuteras friskt och vilt. Behövs ett till? Jag uppfattade det om att verec efterfrågar andra ställen, eftersom han redan känner till det här. Men jag kan ha fel.

Om minnet stämmer så fanns det en gång ett subforum specifikt för skräckspel, kan det stämma? Oklart. Men jag vet inte om behovet finns riktigt.
Jo det stämmer ju såklart. Jag tänkte mer om man kunde utveckla underforumen till helt egna fristående forum? Det kanske bara blir klöddigt. Jag spånade bara.:unsure: 😇 Jag gillar att separera saker under paraplyn.

I podform finns ju toppenpodden Vargtimmen, men hur deras sociala media ser ut vet jag inte. Jag som inte längre finns på facebook kan ibland sakna grupperna där. Du kan inte ordna nått själv? För en himla massa år sedan drev jag och en kollega filmforumet Filmapan.se som var ganska aktivt. Tyvärr dog det ut när jag bytte arbete och firman vi arbetade på lades ner. Det finns ju även streamingtjänsten splatter.se, Olle Agebro som driver tjänsten borde ju ha ett skräckforum kan man tycka. 😇
Ja jag har sett reklam om splatter (på fb såklart!), men kanske borde man helt enkelt hinta lite om det :P

Har även själv tänkt på att starta något, men är redan ganska involverad i ett existerande forum. Dock är det ju alltid utmaningar med engagemang, och det har nog att göra med att det är för nischat...

Jo men exakt, tänkte om det var något uppenbart som jag missat? Typ en plats där skräckfantaster strömmar till i horder, men hittills verkar det som så inte är fallet. Och att översvämma rollspel.nu med fler subforum känns inte aktuellt. Att själv posta mer där ska jag fundera på dock

Har också förstått att Creepypodden har lite aktiva medlemmar etc, men antar jag undrar vart det är folk samlas? Jag personligen föredrar väl forum istället för diskussioner på typ facebook eller liknande. Är själv med i en discord (men nischad) och "trådsdiskussioner" som inleds där är väl inte riktigt att jämföra med det tycker jag.

Får nog kika in Creepypodden lite.

Ja jag har sett reklam om splatter (på fb såklart!), men kanske borde man helt enkelt hinta lite om det :P

Har även själv tänkt på att starta något, men är redan ganska involverad i ett existerande forum. Dock är det ju alltid utmaningar med engagemang, och det har nog att göra med att det är för nischat...
Det där med engagemang är alltid en utmaning. Vi försökte få till så mycket engagemang som möjligt genom olika omröstningar bland annat.

Back