Nekromanti Skogarnas stora städer

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,903
Location
Barcelona
Re: Ser inte träden för all skog.

Vad är det där för fjollerier? Man planterar ju NY skog såklart.

AH! Nej! Det är plantröret! det attackerar mig! Mina ögon! AAAARGH! ;)

/Dnalor, din finne på kalhygget
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,903
Location
Barcelona
Äh, nu fjollar ni er!

Sådär kan ni inte gnata på. Först måste ni ha en gemensam definition av begreppet realism, annars faller hela debatten platt.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Discordian

Swordsman
Joined
7 Jun 2000
Messages
621
Location
Uppsala, Sverige
*fjoll fjoll*

Det var väl liksom det jag undrade, fast frågan var inte riktad så direkt. :)

"Hellre kul i kaos
Än sur i kosmos" - Jenny Morelli
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Re: Käka bör man annars dör man....

Medhålles. Jag säger bara en sak, använd fantasin, kan man inte göra saker trovärdiga genom fantasin då kan man lika gärna lägga av och spela rollspel. Jag har för mig att det var någon här i forumet som fällde kommentaren att det kändes som om man idag var tvungen att vara fil. kan. i tektotoni för att få placera ut en bergskedja i en spelvärld. Jag får hålla med om det och faktiskt säga att jag inte hoppas att riotminds har fastnad i denna "stela" syn på en rollspelsvärld som många idag har.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,558
Location
Helsingborg
En sak som jag gillade med Ereb Altor var att de hade realistiskt stora städer om man jämnför med medeltiden (tror jag).
Det var därför jag så på Chronopia med höjt ögonbryn när jag först såg det. Jag ogillar stora städer där också nya stora, vita, skinande alvstäder.

I Expert så levde (skogs)alverna i trädstäder som deras magiker hade åstadkommit och som var näst intill omöjliga att upptäcka från marken. Det lät lite mer alvlikt tyckte jag för att alver är trots allt ovanliga i min lilla värld.

En sak som jag dock har saknat. Annorlunda men ändå realistiska djur och ätbara växter.
Boktriologin "Dödens port" är ett bra exempel på varelser och växter.
Skriven av Margaret Weis och någon mer. Första boken heter Drakvingar.

/<EM>Han</EM> som är född 1980
 
Top