Skissa kartor för att det är kul! (ingen AI)

Vi kör rollformulär, kartor, handouts och allt annat i Google Slides. Fantastiskt verktyg för spel. :-)
När jag började spela kampanj med min vanlig grupp, så körde jag google jamboard (online whiteboard) för att sköta allt möjligt, som kartor, loot, handouts osv. Det var också grymt! Misstänker att man kan använda miro eller dylikt idag.

Om man gillar böcker i ämnet är väl Jared Blando's böcker att rekommendera. :)
Ja, jag läste hans "How to Draw Fantasy Art and RPG Maps: Step by Step Cartography for Gamers and Fans" (vilken smidig titel förreste !) rätt nyligen. Känns mer riktat mot snygg-kartritande mer än skisser, men håller med, bra "how to"!

Ja, jag läste hans "How to Draw Fantasy Art and RPG Maps: Step by Step Cartography for Gamers and Fans" (vilken smidig titel förreste !) rätt nyligen. Känns mer riktat mot snygg-kartritande mer än skisser, men håller med, bra "how to"!
Därför jag gillar dem...vill gärna bli bättre på snygga kartor och som du säger så ger de bra hjälp på vägen dit.

Därför jag gillar dem...vill gärna bli bättre på snygga kartor och som du säger så ger de bra hjälp på vägen dit.
Posta några av dina alster vetja! Och varför inte skisserna som hände först!

Posta några av dina alster vetja! Och varför inte skisserna som hände först!
Får göra det då :P
Slänger skisserna när jag snyggat till det hela....ja, de är väl del av processen men inget jag känner jag behöver spara när slutliga alstret är klart.

Det är skrivet till "Into the Odd", men just plasteel tror jag att jag snodde från "Caves of Qud". Det har ingen som helst bäring regelmässigt i spelet - bara att det ger en vibb av hur föremålet kan se ut och kännas.
Enorm lajk för både ItO och CoQ! ^^ Fiskade lite efter framför allt Qud. Fenomenalt spel.

Back