Nekromanti Skapa ett äventyr till Fantasy! baserat på den här bilden!

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,501
Hertigen över kaos och död

Khaatak, de fördömdas hertigdöme är den värsta platsen i det feudala kungadömet Valion och då är resten av Valion ändå inte särskilt trevligt. I Khaatak kan de döda inte finna vila. I Khaatak är bönderna svultna, smutsiga och degenererade. Adeln är brutal och korrupt. Monster hemsöker natten, mördare städerna och vilda skogsalver, drivna till vansinne av korruptionen i landet, vildmarken.

Och ändå har ni gett er in där. Ett brott har begåtts och rättvisa måste utkrävas, oavsett priset. Ni är äventyrare... Eller ni kallar er i alla fall det. Ni är säljsvärd, gravplundrare och när ni verkligen behöver pengarna är ni till och med lönnmördare. Men den här gången är ni på änglarnas och rättvisans sida. Den sedan länge döda sista hertigen har setts till igen, som en fruktansvärd vitskinnad vålnad med lysande röda ögon som red ut från det halvvägs kollapsade palatset, Ulentor, som ligger övergivet mitt i Khaatak svingades två svärd och hackandes ner alla som kom i hans väg.

En kult dedikerad till Kaoset mellan stjärnorna har kommit till den lilla staden Rohul nära ruinen och krävt en tribut av deras förstfödda döttrar, pengar och mat. När byn vägrade betala skrattade prästerna och gav sig av. Samma natt kom en arme av förvridna mångarmade varelser och levande döda med vit hud hård som marmor ledda av hertigen och brände ner byn, tog vad de hade krävt och dödade de av byns invånare som inte han fly.

Varje månad har de gjort det här mot en ny by. De lokala adelsmänen är distraherade av ett mindre krig mot varandra och ingen annan verkar bry sig. Det är nu som byn Brohul, nästa påtur, samlar ihop vad pengar de har och hyr in spelarkaraktärerna (som bör vara erfarna äventyrare när det här börjar) till att rädda dem.

Äventyrets första del är att skydda staden från attacken, den andra delen är att ta sig till Ulentor som vildalverna försöker hålla isolerat eftersom de känner platsens ondska och den tredje och sista delen är att grott kräla sig ner genom Ulentor för att döda prästerna till Kaoset mellan stjärnorna och förstöra den magiska kitteln som de använder till att återuppväcka de döda och smälta ihop de levande till mångarmade monster.
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,149
Häxkonungen Blorz den Onde, som blev konung efter att ha avsatt den förre häxkonungen Zorg den Grymme i ett tre år öångt innbördeskrig på den Uguriska halvön. Kriget lämnade vad lite som fanns förrött och folket utmärglat. Blorz härskade med järnhand och byggde upp en stabil terrorapparat kontrollerad av en lojal arme av odöda samt hans spionnätverk av onda män och kvinnor.
De kringliggande rikena var förvisso oroade av Blorz vapenskrammel och hans tendenser att kidnappa skalder att sjunga hans lov, men det ansågs att Norra Ugurien var alltför utblottat och instabilt för att utgöra någon egentlig fara, landet skulle behöva minst tio års uppbyggnad under en kompetent civil regim, men Blorz var mest angelägen om att släpa skrikande offer till sina avgudatempel.
Nu har läget dock förrändrats, Blorz avled förra året, uppäten av en av sina demoner och hans son Shagga har tagit makten, Shagga är en ambitiös ledare som slutit förbund med kustpiraterna från den svarta ön samt bergstrollen, dessutom ryktas det att han genom orchiska bulvaner försökt lägga vantarna på Gorgas öga, ett fasansfullt magiskt vapen.
Spelarna annöitas av de förenade kungadömmena att leda en diplomatisk mission till Norra Ugurien och har mandat att för förenade kungadömmenas räkning leta efter massförstörelsevapen. Norra Ugurien är dock en snårskog av intriger och planer, Blorz gamla spionnätverk är rädda för Shagga och det gamla gardet vill avsätta honom för en mer lättkontrollerad ledare. Den odöda armen är förvisso stor, men rutten och bergstrol len allt annat än disciplinerade. Befolkningen lever konstant på svältgränsen och motståndsgrupper har bildats som tagit sin tillflykt till träsken och landets enda större stad Urg. Dessutom finns indikationer på att Västra kjesardömmets spioner etablerat sig på gränsen och hjälper rebellerna med vapen och träningsläger.
Shagga själv är medveten om sitt lands dåliga skick och ser fiender överallt, han är dock mer rädd för sina grannländer och fruktar att om dessa visste hur löst hans krona sitter så skulle de inte tveka att invadera och avsätta honom.
God45 said:
Nordkorea som fantasy land, nice :D Det här äventyret hade jag spelat.
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,149
Dvärgen Snottril Gyllenorm, utsänd av de dvärgiska börskonglomeratet, svingare av hammaren Hrugnafjuttla, trefaldig mästare i fingerkrok och med en examen i Interracial relations från underversitetet i Zold, Runsvärdsmästaren Kaas van der Broek (Och hans runsvärd Vlaskaas) från Saba, livvakt och representant för handlarna innom Ostkompaniet. Hans runsvärd är besatt av kung Peliod Lemlästarens ande. Sedan följer Den Vite Prästen, Den Gröna Sierskan och Den Rosa Bruden Med Pinnen.
Statyerna vi ser är självporträtt av älskade ledaren Blorz, Zorg och Shagga.
Den gråa gubben med armarna är demonen Neffriz, en av dom få varelser Shagga litar på. KKK snubbarna i rött är Shaggas hemliga polis.
Äventyrarna har just kommit in i Urg och skall för första gången möta representanter från landets ledande skikt.
Reddokk Fheg said:
Kanskebevis påmin dåliga humor men "Den Rosa Bruden Med Pinnen" fick mig att garva
obak said:
Den Vite Prästen är såklart utsänd av Den Vite Fadern på Den Vita Tronen, härskare över Den Vita staden och Den Vite gudens ställföreträdare på jorden.
Den Gröna sierskan är utsänd av Algor, alvernas konung och expert på biodynamisk odlig.
Den Rosa Bruden Med Pinnen är gemusekvilibrist och utsänd av amazonationens drottning Güdrün
Reddokk Fheg said:
Måste säga jag gillar ditt sätt att tänka. eller din fantasi eller humor eller vad man nu ska kalla det.
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,149
Ruinerna vi ser är inte alls Urg, det är Gholzagharz vansinnesfort, byggd av Gholzagharz den vansinnige för att härbärga hans fantastiska skatter. Äventyrarna är utsända till fortet för att lokalisera den mystiska Tigerskatten, men först måste dom finna tio nycklar och svaret på Orakelfaderns kluriga gåtor. Nycklarna fin s gömda i kluriga labyrinter som bara en eller två åt gången får försöka lösa. Den grå gubben är Ghundhee, fortets demoniske lekledare och konversationen som strax följer lyder såhär "Aj aj, nära räcker inte på fårtet! Men i nästa rum behöver vi en liten, smidig tjejj som behärskar eldmagi!"
Reddokk Fheg said:
Här kommer jag inte alls att tänka på fångarna på fortet eller på Gunde
 
Top