Nekromanti Skapa en värld

Cogliostro

Veteran
Joined
28 Nov 2001
Messages
1
Location
Eslöv
Jag behöver hjälp...

Jag har problem med att skapa en ny värld, och jag behöver hjälp.
Land, lagar, styrsätt, historia, ja allt... Men bara att skapa lite stolpar... Till exempel att det landet krigade med deta landet då och då, när den staden byggdes och av vem den byggdes...
Varför länderna krigade kan jag fundera ut, och sedan kommer den obligatoriska kartan... (då kan jag passa på att tillägga att jag bara precis klarade G i bild...) Så, karta behöver jag också hjälp med...
Finns det någon vänlig själv som kan hjälpa mig?
 

Jade

Warrior
Joined
20 Nov 2001
Messages
254
Location
Rockmetropolen Hultsfred
Allt jag kan säga är att Codex har haft ett antal artiklar på ämnet, en som jag själv blev rätt inspirerad av i nr 6 och 9. Artikeln i nr 6 går ganska grundligt igenom hur man skapar en kampanjvärld och där finns även ett antal trevliga tabelelr man kan använda vid total idétorka...

Annars, eh tja. När jag vill skapa en värld brukar jag snegla på vår egen och sedan se hur saker och ting har skett och sedan på nåe vis infoga detta i min värld.(OKej, det där lät kanske väldigt flummigt, men jag kan inte förklara det bättre.)
 

Eternal watch

Veteran
Joined
19 Sep 2001
Messages
53
Location
Sverige, Boden
Karta

Jag kan nog hjälpa dig att rita en karta, om du vill. Jag anser att jag själv ialla fall är ganska bra på att teckna (betygsmässigt fick jag mvg i bild A ialla fall, har inte läst klart bild B).
 
Top