Skapa en bild av ett mytisk föremål

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
821
Location
Umeå
Hej!

Jag håller på att skriva ner ett scenario till Delta Green och inför nästa Sävcon, löst baserat på en gammal kampanj. När det är klart kan jag lika gärna sprida det fritt för de som vill ha det. Något som förekommer i detta scenario är Väinämöinens kantele och det skulle vara rätt najs med en illustration av hur den ser ut. Jag har försökt med mina mediokra artistiska förmågor och flertalet olika AI-bildtjänster, men ingen av oss lyckas göra något som ens liknar en underkäke. Har någon en bra idé på hur jag kan gå tillväga för att få fram en bra bild (som går att distribuera fritt med mitt scenario). Finns det en bra tutorial för att öva sina egna blyertssketcher, vet hur man fotograferar något så att det verkar större eller finns det någon som är vass på att skriva promptar till bildgeneratorer och har insikter så får ni gärna dela med er dessa.

För er som inte kan Kalevala som ett rinnande vatten så är Väinämöinens kantele så är det ett magiskt musikinstrument. Den är tillverkad av underkäken från en gigantisk gädda som Väinämöinen dräpte och sedan tog han några strån från sitt eget hår och tvinnade det till fem strängar och spände dem mellan tänderna för att skapa en kantele.
 
Top