Nekromanti Ska jag (2097) bli anställd som proffsforumit?

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Gurgeh låste den andra tråden för att den hade blivit lite ofokuserad på & för att det jag ville spendera min lön på var lite iffy. Fullt förståeligt! (Obs, jag skrev ju också att jag inte ville lägga den på neråtgrejer!)

Startar en ny, förhoppningsvis mer fokuserad tråd om detta även om jag misstänker att det kommer bli ett för mig hjärtekrossande ljummet svar av crickets och nja; om man ser på "gilla"-ration på inläggen så är det inte så många som gillar mitt harvande tillräckligt mkt för att avlöna mig i detta! Jag har mina fans men även bland dom så tycker många att min takt är lite hög, lite "drinking from the firehose" varning att försöka läsa mina inlägg.
Så frågan har väl egentligen fått sitt svar… (dvs "nej"). Men ville ändå att det skulle finnas en olåst tråd om detta, är ju ändå mitt levebröd som står på spel T_T
 

Flanellkatt

Veteran
Joined
8 Mar 2009
Messages
101
Jag tycker du ska testa! Skulle definitivt pledga till din patreon eller liknande. (Fast om du tar betalt per inlägg kanske jag blir ruinerad).
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Jag tycker det är intressant--för visst det folk som lever på att typ blogga om rollspel, och ge ut något då och då? Hur är det möjligt? Vad tjänar man pengar på?
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,032
Location
Sthlm
Som professionell rollspelare ser jag inga problem med detta.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,032
Location
Sthlm
Jag gjorde så här för att bli yrkesrollspelare
1. Sluta jobba med annat.
2. Sök arbeten och sedan inte få dem.
3. Bokför pengarna A-kassan skickar till mig som ”rollspelslön”.
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Funderar lite löst på dom här reglerna…
att varje vecka där jag skriver minimum X text den veckan räknas. Hur mkt/lite det ska vara oklart. 7000 ord? 1500 ord?
ska vara seriösa texter såklart
får vara på svenska eller engelska (så dom som bara kan ett av dom två språken får be om översättingshjälp) men måste vara på olika forum (som jag länkar till så "fansen" <3 hänger med var jag far runt på nätet) och måste vara om rollspel. är såklart tillåtet för mig att också klistra in texten på min blogg eller i nån bok eller nåt men poängen med forum är ju att folk ska kunna ställa frågor, vara sura osv så jag kan reda ut saker och ting<3
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Jocke;n327506 said:
Jag gjorde så här för att bli yrkesrollspelare
1. Sluta jobba med annat.
2. Sök arbeten och sedan inte få dem.
3. Bokför pengarna A-kassan skickar till mig som ”rollspelslön”.
Men jag blev nollad i SGI eftersom jag blev psykiskt sjuk (veckans underdrift) när jag var student och min läkare lät min sjukskrivning lapsa!
Nu har jag iofs ett day job för första gången på sju år, men det är bara några dagar i månaden (jag jobbar som speldesigner på en konsthögskola och på en annan högskola).
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Jag skulle ge pengar till din Patreon om du hade en.

Välkommen tillbaka förresten! Jag hänger inte med aktivt längre men det blir väl någon gång om året som jag loggar in på rollspel.nu och story-games (RIP) och ser om det hänt nåt intressant, och den här vändan har jag fått stor behållning av att läsa dina blorb-skriverier på SG. Du är grym!
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,625
Location
Uppsala
Personligen har jag nog skrämts bort från vissa trådar för att det kunnat gå ett par dagar mellan forumsinloggningarna och då har det blivit +100 inlägg att försöka ta sig igenom.

Mycket av det som diskuteras är väldigt intressant, men jag hinner helt enkelt inte med, vilket är supertråkigt.
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Nässe;n330610 said:
Ska du inte ta och skriva ett spel?
Det hemgjorda spelet som vi kör hemma är en mashup av ? saker som är hemgjort, ? som är open source, och ? som inte är det. ex vis darkvision-reglerna från Veins of the Earth. Det är det som är kruxet…

Sen har jag lagt upp massa bitar från det såsom våra inventory-regler, våra positioneringsregler, våra hitpoints-regler och en massa annat här och där. Det är typ stand alone moduler... ska jag ha in alla dom i ett spel så kommer folk slå bakut för det blir så otympligt och rules heavy? Det är ju tusentals sidor! Hela poängen är ju annars att vi började med starter set och sen byggde vi gradvis upp spelet.

Vincent och Richard har iofs hintat om att dom vill göra varsitt spel inspirerat av mig men vi får väl se om det blir nåt mer än bara löst snack.

Om man jämför att skriva rollspel med att skriva appar. Så är blorben ett library snarare än en färdig app. Och det är ju bra, första steget. Vill ju att alla spel ska vara blorbiga (eller hippiefierade).

Om jag ska göra "färdigt paket" av det… kanske jag kan göra som en del forumiter här och delegera en hel del av det! Pga jag tycker det är tråkigt att sitta och skriva själv. Är ju mycket roligare att skriva på forum, det är mer som ett samtal än lonelywork.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Dina tankar har redan betytt mycket, i alla fall för mig. Men det känns som att en teori måste ”testas” och hålla även utanför den egna gruppen innan man kan dra några riktiga slutsatser. Kräver blorb tusentals sidor är det, tyvärr, inte något som funkar—inte som det är formulerat nu. Men det tror inte jag den kräver. Så hoppas du eller någon annan skriver spelet :)
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Ja alltså blorbdelen skulle bara vara ett par sidor. 2097e är så mkt mer<3
 
Top