Skönlitterära bakgrundshistorier

QueenCattis

Veteran
Finns det andra här som tycker om att ha sina bakgrundshistorier skriva som en novell i försapersonsperspektiv?
Jag vet att inte alla gillar att spela med detaljerade bakgrunder, men av oss som gör det, och gillar att måla upp tonen i dessa texter, vill folk dela med sig av dessa bakgrundshistorier?

Är det fler än jag tycker vi kan posta dem i den här tråden. Visst, jag skriver mina som verktyg för att spela min karaktär men jag satt nyss och undrade hur många som gör som jag, och har massor av fina texter ingen kommer att läsa?

Vad tror folk?

Det behöver inte vara långa texter såklart. Bara de är skönlitterära.

Avskyr det. Ingen borde. Det är ett dåligt sätt att göra det på.

Men jag har skrivit majoriteten av en roman, en barnbok och en pjäs på det sättet så…

Bifogar inte barnboken, försöker få den utgiven fortfarande :p

Attachments

Avskyr det. Ingen borde. Det är ett dåligt sätt att göra det på.

Men jag har skrivit majoriteten av en roman, en barnbok och en pjäs på det sättet så…

Bifogar inte barnboken, försöker få den utgiven fortfarande :p
WOW!
Det var en gnutta längre material än vad jag tänkte mig, men KUL! Kommer ta ett tag men jag gillar verkligen den första är skriven som ett teatermanus (som inbiten scenskådis). Blev nästan sugen på att göra radioteater på det här sättet nu.

Här är några av mina backstories av varierande längd, men alla är kortare backstories. Tre är från D&D och en Nordiska Väsen. Två av dem är några av mina mest "edgy" men en av dem är en "Paladin of Friendship" vilket var en söt custom sub-class.

Aurelia är min paladin, "Aldrig mera maktlös" är on Elara, en Warlock som började som skurk (spelade Tomb of Horrors) och sedan blev hon återupstådd och jag spelar nu Tomb of Anihaltion med henne. Inga-lill är ett ungd medium i Nordiska Väsen, och The Storm handlar om en storm sorceress ute efter hämnd.

Attachments

Back