Nekromanti Sju porträtt av Elvira Wallin.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
Arfert;n115380 said:
Eller s[/FONT]adomachosism och älvor i bergslagen? Eller en historia full av kulturmän? Eller en SLP som är en Welsh corgi, som gillar korv och kan kommunicera med andar?

Vi har nog väldigt olika syn på vad "galnaste och mest bisarra " innebär (eller rättare sagt är det kanske jag och mylingshop som har olika syn på det). Kampanjen är i min mening sjukt bra, och fantastiskt stämningsfull. Men i både galenskap och bizarrhet lämner Kristaltjuren 7PaEW bakom sig i dammet.

Därmed inte sagt att 7PaEW inte är galen och bisarr, men att försöka bygga hypen på det är att snedvrida folks förväntningar en smula. De är bara två av pusselbitarna som gör 7PaEW riktigt jäkla bra.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,189
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Arfert;n115380 said:
Vad sägs om bland annat ett knarkigt Alice i Underlandet i ett annat Stockholm? Eller s[/FONT]adomachosism och älvor i bergslagen? Eller en historia full av kulturmän? Eller en SLP som är en Welsh corgi, som gillar korv och kan kommunicera med andar?

Bara för att skrapa på
ytan.
det låter definitivt awesome, men Kristalltjuren har liksom en ringvärld inuti en pergamentrulle, där det bara finns rött ljus, alla varelser bara finns i tjugo ex som sedan upprepar sig, och vars serienummer från 1 till 20 man kan urskilja om man har med sig ljus från en annan värld... och då har vi inte ens börjat prata om det gigantiska spindelnätet och demonpelaren som egentligen är en limförsedd korv som ramlat ned på kartan och ställt upp sig, och den gigantiska ormen på vars uppmaning man ska äta hallucinogena frukter och få en dröm om hur man ska använda det sönderbrända spindelnätet som slangbella... och så glaciären av gammal ost...

alltså. ja. Att "Sju porträtt av Elvira Wallin" är galnast och bizarrast någonsin, det tror jag inte på.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Du, Glaskossan har inget på Elvira. Den är middle of the road vid jämförelse. Och jag har den såklart också.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,021
Location
Sthlm
Plockade upp ett ex på SfBok under dagens lunch. Återkommer med beröm när jag hunnit bläddra lite i den.
 

Per

Veteran
Joined
19 Apr 2015
Messages
74
Har köpt och läst "Sju porträtt av Elvira Wallin" och det är en helt underbar, galen, skruvad, unik och bisarr kampanj. Kan varmt rekommenderas (KÖP!!!) men ska man spela kampanjen och göra den rättvisa så bör nog både spelledare och spelare ha fri tillgång till kopiösa mängder vodka :)
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,189
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Per;n118905 said:
Har köpt och läst "Sju porträtt av Elvira Wallin" och det är en helt underbar, galen, skruvad, unik och bisarr kampanj. Kan varmt rekommenderas (KÖP!!!) men ska man spela kampanjen och göra den rättvisa så bör nog både spelledare och spelare ha fri tillgång till kopiösa mängder vodka :)
inte LSD, alltså? för det är typ vad man behöver till Kristalltjuren. Jag är fortsatt extremt skeptisk till påståendet om "Sju porträtt av Elvira Wallins" bisarrhetsnivå. Ni får allt leverera mer detaljer om ni ska övertyga mig.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
En del av kampanjen har med ryssar att göra. Då passar vodka perfekt. Till andra delar andra droger. :)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
Ymir;n118910 said:
inte LSD, alltså? för det är typ vad man behöver till Kristalltjuren. Jag är fortsatt extremt skeptisk till påståendet om "Sju porträtt av Elvira Wallins" bisarrhetsnivå. Ni får allt leverera mer detaljer om ni ska övertyga mig.
Nu ska vi inte gå på defensiven här, Ymir. Per sa bara att 7 porträtt var galen, skruvad och bisarr. Inte att den var galnare, bisarrare och mer skruvad än kristalltjuren. 7 porträtt ÄR galen, skruvad och bisarr (och unik. Helt underbar var kanske lite längre än vad jag själv är villig att gå).

Men sen har jag börjat känna att jag tycker jämförelsen haltar lite. Kristalltjuren är ett (väldigt innehålsrikt, men dock bara ett) äventyr i en helt kampanj. 7 porträtt är ju en hel kampanj i sig, om än kanske inte fullt lika innehållsrik som hela 5:e konflux-kampanjen var.

Så att jämföra kristalltjuren med 7 porträtt är lite som att jämföra en sån där matbil som säljer hamburgare med en "riktig" restaurang. Klart maten hamburgebilen säljer innehåller mer hamburgare än maten restaurangen säljer, och kanske rent av betydligt bättre hamburgare. Men den där restaurangen kanske säljer mer mat överlag och i genomsnitt håller högre kvalitet.

Och det inlägg som just nu bråkas om säger ju faktiskt just "rollspelskampanj". Det rättvisaste torde snarare vara att jämföra 7 porträtt med 5:e konfluxen, och då skulle jag säga att 7 porträtt nog faktiskt vinner i fråga "bisarrast kampanj".

Om man sen tar det bisarraste äventyret i 7 porträtt och jämför med Kristalltjuren... då vinner kristalltjuren. För äventyret i 7 porträtt är förvisso "en riktig knarktripp", men det är en rätt stereotyp sådan, jämfört med kristalltjuren där jag faktiskt inte tror att ens LSD skulle räcka.
 
Top