Nekromanti Sju år efter nu? SPOILER

Enshadi

Warrior
Jag spelade igenom min första kampanj nu som sltuade med att mörkrets prins Arotaur släptes lös i världen och sitter nu och myser i de stora slätterna tillsammans med en av mina rollpersoner och hans dotter vilka är ättlingar till Arotar.

Nu spolar jag hur som helst fram till år 1519 s.t. Min nya kampanj utspelar sig i Calnia och det är snart fullskaligt krig med Thalamur. Några av mina rollpersoner är tvångskommenderade vällustningar som ska få befäl i nya fartyg till flottan.

Men vad har hänt omkring i världen under sju års tid. Jag tänekr främst på några punkter.

1. Sällskapet i Gordrion borde grävt fram demonen. Vad händer då och hur går det med alliansen med Xinu.
2. Korståget mellan jargien och Soldarn.
3. Inbördeskriget i Soldarn
4. Erövringen av Västmark från Damarien.
5. Övriga stora konfliker som borde uppmärksammas i sabrisk press.

jag tar tacksamt emot förslag.

vad som har hänt på sju år SPOILER

1. Sällskapet i Gordrion borde grävt fram demonen. Vad händer då och hur går det med alliansen med Xinu.

Ingen vet riktigt, landet har slutits och de som kommer ut har helt otroliga historier med sig. Alliansen med Xinu verkar gå småknackigt.

2. Korståget mellan jargien och Soldarn.
3. Inbördeskriget i Soldarn
4. Erövringen av Västmark från Damarien.
5. Övriga stora konflikter som borde uppmärksammas i sabrisk press.

Mitt under inbördeskrigets höjdpunkt steg damarierna in i Västmark. När Rampor just skulle falla möttes de dock av en överraskning. Soldierna hade enats som genom ett trollslag (egentligen av ett inspirerande tal från herr Ivian som med gudomlig förstärkning och rikskonungens huvud enade arméerna utanför och i Talon, omständigheterna är oklara).
Kriget blev långt och blodigt, speciellt eftersom Jargien gick in på Damariens sida när dessa slagits tillbaka till Västborg.

Det hela urartade i ett kaos i Damarien och bergen ovanför. Roghandvärgarnas fäste föll, större delen av kiaz invånare dog i olika strider, alverna norr om Helm anföll alla som kom i närheten, skeppslaster med tiraker och pirater härjade överallt.

Idag sju år senare är stridslinjen förhållandevis lugn. Södra Damarien och Västmark står under någorlunda god kontroll av Soldashariska förbundet (under ledning av Konung Baltasar Silversparre och landsrådet i Unionsstad, före detta Kemithor Riskoz). Området kring Helm, genom alvskogen och upp in i Jargien är omstritt men innehåller nu mest spaningspatruller och mer eller mindre stillastående härläger.

Asharien och Soldarns enande kom i samband med att Caserion anföll Jarla. Detta krig är dock helt över. Fred slöts när Caserion lyckades hamna i krig med den jargiska här som vandrat genom Drunok och med de Sunarialver som delvis hamnat i vägen. Jarla övergick till Caserion, Rahls Unbar och Daggbacken är fristående och oviktiga. Drunok är ett enda kaos. Jargier, rauner, cirefalier, sunarialver, dvärgar och diverse barbarfolk. Ingen vet riktigt vem som är i krig med vem men alla har härar på plats.

Melorion har förhindrats att ingripa någonstans av sitt fullskaliga krig mot tirakerna. Ställningarna växlar konstant tack vare tirakernas mycket varierande stridsmoral.

På de stora slätterna verkar det förekomma ett stort krig för att ena raunerna.
Längre bort ifrån är det svårt att få några nyheter, det verkar dock råda någon sorts inbördeskrig i Ebhron.

/Ceram, god jul eonforumet.

Tack för tipsen

Det ska mest bara vara lite bakgrund eftersom mina rollpersoner inte kommer vara i de här länderna. bara så att folk har nått att tala om. Jag kör nog på att krigen är sina värsta punkter för tillfället.

Soldarn har inte riktigt enats samtidigt somd e slåss mot en ström av damarier och jargier. Asharien är mitt i kriget men har lyckats undkomma än så länge men det är bara en tidsfråga.

Cirefalierna vill jag dock sak vara de som tjänar på det hela. Thalamur har skurit av sabriska handelsstyrkor genom en blockad av inhyrda kapare som sätter fartyg i sank. Cirefalierna hjälper indirekt till genom att öppna goda handelskontakter med Thalamur som i sin tur använder pengarna till att rusta upp sin armé. Consaber förbereder sig på ett jättelikt flottkrig samt landstigningar i Pereine för att hjälpa till mot thalaskerna.

(Ärke SPOILer för min kampanj) Några av rollpersonerna är lönnmördare som tillsammans med Rakhori planerar att mörda konungen över Consaber själv. det kommer definitivt att förgöra den annars goda moralen. Andra rollpersoner är snobbiga adelsmän som tvångskommenderat till en akademi för att lära sig slåss till sjöss. de spelar separat men kommer länkas samman.

Angående Sällskapet: Borde förhandlignar fortsätta med demone eller har man helt enkelt inte hittat honom än. För när man väl gör det lär väl ett ganska rejält spel ta sin början.

Kom gärna med fler tips. Jag använder mig nog av det mesta.

Back