Nekromanti Sjövana

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
I Ereb altor så blande de ibland lite väl friskt typer av skepp från olika tidsåldrar något som irriterade mig förr.
Men om man som SL bara är lite kreativ som jag var så moddade man det lätt det håller ni väll med om eller ?
Sen kom jag och tänka på Felicien á rommarriket modell som använder Gallärer trots att Erbos använder Segelskepp á 1400 talet. Stor skillnad på effektivietet.
Kom jag ihåg att Felicien ligger nedanför Golwynda sötvatten hav ( jag tror det var det det hette ) detta "Hav" orsaker flera problem ett det har tre JÄTTE lika vatten fall ( ett i närheten av Felicien ) vilket skulle kunna orsaka att vattnet är strömt och så..
Dessutom i och med att vattnet är sött och antagligen kallare/varmare än omgivande havsvatten skulle eventuellt vindarna vara väldigt opraktistka för segel.
Dessutom så flyter inte skepp lika bra i söt vatten som det gör i havsvatten.. ( fråga Kemi lärare eller en havskapten så får ni se )
Vilket leder till att skepp inte får vara allt för tungt lastade.

Med dessa premiser kan jag förstå att de använder sig av rodd drivna skepp MEN jag tvivlar på att de skulle se ut som rommarnas skepp *suck*
Men jag har upptäckt att Äventyrsspel/Tragickgame satte nästan alla de länder som gillar gallärer runt sötvatten havet man kan undra om det var en ursäkt för att få med gallär skepp..


hatten ville bara babbla för babblandet skull...
 
Top