Nekromanti Silver Alver

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Det har de i Monsterboxen (bok II), och skillnaden i värden är mycket liten jämfört med Skogslaver och Ljusalver. I stort är det storleken (något mindre än de andra båda) samt förflyttningen då den kan flyga, vilket inte de andra kan.

Själv gillar jag också den alvtypen.

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 

Hobert

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
280
Själv tycker jag att silveralver är en "koboldras" om det nu finns några sådana. Förmodligen beror det på personliga erfarenheter, då detta är en ras som jag kom mycket i kontakt med när jag började spela rollspel. I mitt tyckte är de inget annat än vanliga alver som fått vingar så att de kan flyga i säkerhet när fara hotar och därifrån genomborra sina fiender med pilar. Samtidigt kan jag tänka mig att de skulle vara ok att använda i något äventyr som ett litet moment, men skulle själv aldrig låta någon spela en sådan. De kan få finnas, men inte ses eller märkas annat än tillfälligt, och då i mycket liten dos.

Det är såklart bara MINA åsikter.

"Is that thunder, or are you just rolling damage"? - Sett på WebRPG
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Nope

Silvanalver är från MERP / Sagan om Ringen

Silveralver är från Drakar och Demoner och lever bl.a. på ön Carnor (uppe i luften)

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,512
Location
Helsingborg
Re: Silveralver

Jag har en regel för varelser till mina RP.

"<EM>Det får inte flyga eller vara högre än 2,5m</EM>"

Jag gillade inte silveralver tills jag såg en bild som jag laddat hem. Antagligen är det en av TSR's konstnärer som målat den. Fast det är väl bara för att den är så stämningsfylld. Jag skulle nog inte använda silveralver iaf.

/[color:green]Han</font color=green> som har laddat upp bilden
 

Krell

Veteran
Joined
20 Oct 2000
Messages
42
Location
HBG
Dem står beskrivna i Monsterboken 1 där fins också värden till dem ... Men den är lite svår att få tag på..
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Han sa separata...i Monsterboken I är det gemensamt med de andra Alvtyperna som står med undantag av förflyttningen. Annars är alla speldata densamma.

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 

Miragel

Veteran
Joined
3 Sep 2000
Messages
6
Location
Stockholm (TÄBY)
Jag har ställt mig samma fråga..

Men tänk dig att en silveralv kommer inflygande i en by fulld med troende människor (beror dock på vilken religion dom har)så kommer de direkt tro att det är en ängel sänd från skyn :gremsmile: Detta kan göra att han/hon blir MYCKET uppskattad. men sedan kan folk tro att det är ett ont väsen och stöta ut det...

Men vem vet människan blir nog mest nyfiken och exalterad..

[Var hälsad vandrare]
 

White Paladin

Veteran
Joined
17 Oct 2000
Messages
22
Location
Malmö, Sverige
Re: Silveralver

Det är inget fel på silveralver - förutom att man inte får använda dem för mycket. Dom ska vara lite "i skyn", ouppnåeliga drömmar för vanliga dödlig om vindens frihet. Caranor är en utmärkt plats för en storslagen början på ett episk äventyr, eller en viloplats för döda hjältar. Klaga inte - spinn och väv legender! Anpassa världen efter er...

Svärdet är inte starkare än armen som svingar det - Manne
 
Top