Nekromanti Sida två

Terroquita

Veteran
Joined
8 Apr 2010
Messages
26
Location
Örnsköldsvik
Jag håller fortfarande på och funderar över manus och allt kan ändras, men den här sidan är mest lite försök till lite karaktärsdesign.
 

Attachments

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Okej, najs!
Trevligt att du håller på med karaktärsdesignen.
Undrar dock om du inte skulle kunna lägga upp lite större bilder? Jag har nämligen problem med att läsa bubblorna som det är nu.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Stilen känns konsekvent och säker. Du har hittat ett fartfyllt och karaktärsstarkt uttryckssätt som jag tycker känns festligt. Gubbarna ser härligt sjaviga ut, och de får mig att småskratta bara av att titta på dem, så du är helt klart på rätt väg.

De två kvinnorna är dock förmodligen lite för lika varandra - jag kan föreställa mig situationer där du enbart vill visa deras ansikten i en ruta, och då skulle det kunna bli svårt att omedelbart se vem det var som figurerade i bild. Men det är möjligt att jag har fel; krigarkvinnans fräknar och alvens öron kanske är markörer som läsaren snabbt skulle lära sig att avkoda om man läste flera rutor i följd. Jag vet inte, men jag skulle nog ta det säkra före det osäkra och låta en av dem vara brunett eller ge dem olika näsor, eller något i den stilen.

Kul att du trixar en del med att låta saker gå utanför rutorna, förresten. Och karaktärerna i sig verkar skojiga. Jag gillar typer som småbråkar med varandra på det där sättet - det är ett klassiskt berättarknep, men det funkar och jag tycker det är skojigt. Jag blir nyfiken på de här karaktärerna och skulle gärna vilja följa dem, för att få se vad de skulle kunna råka ut för.

Ett gott betyg.
 

Terroquita

Veteran
Joined
8 Apr 2010
Messages
26
Location
Örnsköldsvik
Solvebring : jag har lagt upp större sidor nu.

Rising : jag ändrade lite på näsan, men blev inte riktigt nöjd. Men det är en bra poäng. Roligt att du gillade karaktärerna, de är förhoppningsvis stereotypa nog att man ska känna igen dem s.a.s men jag tänker ge dem bakgrundshistorier som ger dem lite djup också.
 
Top