Rickard
Urverk speldesign
När ettan släpptes var det ett skönt pick up and play med massor enkla scenarion för one-shots, men visionen räckte inte hela vägen. Det var fragmentariskt och man var tvungen att läsa mellan raderna; jag hade dock skitkul med det. Den franska versionen tog steget längre och nu har dom fått äran att ta över rodret och gå hela vägen med en ny version. Världen är mer förklarad, särskilt The Matrix, och reglerna sitter mer ihop.
Här är min recension av första versionen:
Här är min recension av första versionen:
RECENSION Thread 'Shadowrun: Anarchy'
Vad fan är detta?
Jag älskar Shadowrun-universumet utifrån vad de har gjort med det. Har spelat igenom hela Shadowrun-triologin på datorn (utöver SNES-spelet), där jag klarade första delen ungefär fyra gånger. Funderar på att starta upp den superba andra delen - Dragonfall - bara för att få uppleva stämningen än en gång. Det som har varit Shadowruns nackdel är det...
Shadowrun: Anarchy is a new way to get into the best cyberpunk/urban fantasy action around. Based upon the rules-light and easy-to-learn Cue System, Shadowrun: Anarchy is a narrative-focused game experience
Jag älskar Shadowrun-universumet utifrån vad de har gjort med det. Har spelat igenom hela Shadowrun-triologin på datorn (utöver SNES-spelet), där jag klarade första delen ungefär fyra gånger. Funderar på att starta upp den superba andra delen - Dragonfall - bara för att få uppleva stämningen än en gång. Det som har varit Shadowruns nackdel är det...
- Rickard
- Replies: 20
- Forum: Recensioner, nyheter och promotion