Nekromanti Senaste numret ute nu

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jag har bara precis bläddrat igenom det och läst några recensioner. Verkar vara ett nummer med mycket äventyr i alla fall. Jag gillar det nya kolumnen där olika mindre kända spelmakare får presentera sina alster. Men jag återkommer när jag har läst mer ingående.
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,015
Location
Umeå
Japp. Ett trevligt nummer.

Artikeln om galenskap verkar intressant, DoDT äventyret bra och det ska bli intressant att läsa En Garde äventyret, då jag har lite dålig koll på det spelet. Även artikeln om Pråjsia var trevlig läsning, man blir alltid lika inspirerad att spela. Däremot tycker jag nog att det var en miss i recensionen om Paranoia Mandatory Cardgame: förutom namnet så sa bara sista raden att det var ett kortspel, och det står ju ingenting om spelet.

Sedan får jag nog stämma upp i klagosången ovan mot straff och avrättningar i mundana, en faktaruta med några grymma avrättningsmetoder är användbart, men som artikeln är skriven nu känns den mer som ett osmakligt vältrande.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,574
Location
Stockholm
Det var väl ett ok nummer. Lite slöläsning. Mycket bläddrande, inget som jag riktigt gick igång på men sånt är livet. Gillade mutant-platsen och speciellt då bilden grisen med den fula frisyren. Mutant artiklarna brukar vara ganska skojiga, även om jag inte spelar spelet.

Tycker i allmänhet att det sjukt för mycket text på varje uppslag... blir lite avskräckt. Läser väl för många kvällstidningsbilagor, så jar är nog lite skadad.

Blev chockad av att Birger började prata.
 
Top