Vi körde feta roliga skräckuppdraget här om helgen.
En stor rymdkoloni kommer tillbaka 128 år efter att den har tagit avfärd från jorden. Året är runt 2350. Rollpersonerna är rymdsoldater som oftast bordar skepp. Men krig har det inte varigt på runt 20 år så dom bordar mest vrak. Men nu får dom uppdraget att i hemlighet ta sig i den nyanlända kolonifarkosten och få den kretsa runt Amerikanskt luftrum. Detta gör att kolonifarkosten faller i Amerikansk ägo.
Farkosten är en gigantisk tub med evolution på insidan. Man vandrar ehlt enkelt runt på cylinderns insida. Det tar åtta dagsmarcher att vandra längs tubens länga.
Inuti så möter rollpersonerna på en nedsläckt anläggning med bara nödljus på överallt. Det som måste göras är att huvudströmmen måste sättas på. Detta görs under huvudstaden som är en mindre stad byggd för 4.000 invånare. Men rollpersonerna kommer stöta på odrägliga monster. Människor som överlevt i över hundra år och intagit en djävulsk skepnad. Andra varlser kan ändast liknas vid missbildningar där det är ett under att dom egentligen lever. inuti stora kammaren så är det dimmig och allt håller på att dö. Gräs är gult, träd ruttnar och fasader faller sönder.
Det kommer också bli ett actionspäckat äventyr då dom tasktiska ställena, dom sista gömmorna för dom forna överlevande. Alltså blockader vid service bunkrar som är bepansrade med Sentry-Guns. Rollpersonerna måste ta och slå sig igenom fällor skräck och fasa. Problem lösning, Skräck och action.
Avnjut. Det var hur kul som helst.
(... och läskigt bouhääääaaoooo!!! ...)
En stor rymdkoloni kommer tillbaka 128 år efter att den har tagit avfärd från jorden. Året är runt 2350. Rollpersonerna är rymdsoldater som oftast bordar skepp. Men krig har det inte varigt på runt 20 år så dom bordar mest vrak. Men nu får dom uppdraget att i hemlighet ta sig i den nyanlända kolonifarkosten och få den kretsa runt Amerikanskt luftrum. Detta gör att kolonifarkosten faller i Amerikansk ägo.
Farkosten är en gigantisk tub med evolution på insidan. Man vandrar ehlt enkelt runt på cylinderns insida. Det tar åtta dagsmarcher att vandra längs tubens länga.
Inuti så möter rollpersonerna på en nedsläckt anläggning med bara nödljus på överallt. Det som måste göras är att huvudströmmen måste sättas på. Detta görs under huvudstaden som är en mindre stad byggd för 4.000 invånare. Men rollpersonerna kommer stöta på odrägliga monster. Människor som överlevt i över hundra år och intagit en djävulsk skepnad. Andra varlser kan ändast liknas vid missbildningar där det är ett under att dom egentligen lever. inuti stora kammaren så är det dimmig och allt håller på att dö. Gräs är gult, träd ruttnar och fasader faller sönder.
Det kommer också bli ett actionspäckat äventyr då dom tasktiska ställena, dom sista gömmorna för dom forna överlevande. Alltså blockader vid service bunkrar som är bepansrade med Sentry-Guns. Rollpersonerna måste ta och slå sig igenom fällor skräck och fasa. Problem lösning, Skräck och action.
Avnjut. Det var hur kul som helst.
(... och läskigt bouhääääaaoooo!!! ...)