Nekromanti Sega SL

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Jag är uppriktigt trött på alla spelledare som "tröttnar" och börjar pyssla med annat mitt i äventyret.

ARRRRRGHH

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,062
Location
Linköping
Det gör aldrig jag, däremot har jag upprepade gånger råkat ut för att spelare gör andra saker under äventyret bara för att deras rollperson inte är i fokus just för ögonblicket :gremfrown: så jag förstår vad du menar.

[color:green]Mustela Putoris Astrabo, pretorian
Illerlyan:<A HREF="http://www.surf.to/ferret" target="_new">http://www.surf.to/ferret</A>
 

Hyperion

Veteran
Joined
12 Feb 2001
Messages
149
Location
Solna, Stockholm
Ändlösa anekdoter

Jaså du tycker du haft svårt ;)
Genom åren (närmare 18) har jag varit med om bla (som spelare/sl):
Killen som sitter och läser sin fantasybok hela spelkvällen, men tittar upp när han skall slå. På nåt magiskt vis var det ändå han som hade bäst koll i spelargruppen.
Killen som somnar mitt i en våldsam strid när alla andra studsar runt i rummet och ropar.
Snubben som säger att han bara skall gå ut och röka och bara försvinner, kommer tillbaka ett dygn senare (röka, polare cyklar förbi, öl, fest, krogen, brud, bakfylla etc hann han med)
En spelare börjar spontant baka pizzdeg.
Var på utdragen toa mitt i en spelsession, när jag kom ut var alla borta, satte mig och väntade men då hade det visst avslutats och folk hade gått hem.
En kille lagade en video samtidigt som vi spelade en gång.
Åtskilliga har somnat på golvet. "Väck mig när jag ska slå"
En karaktär blir dödad av en annan varvid han flyger på honom och det blir fullt slagsmål så vi andra får sätta oss på dom (spelade inte mer med dom sen).
Snubben på konventet som satt och peta näsan o satte snorkråkorna på undersidan av rollformuläret.
Vampire livarna som tröttnade och började spela basket (i smink, lösnaglar och långa kappor) i gympasalen. Såg rätt fånigt ut.
Folk som inte är aktiva sitter och spelar tv-spel/dataspel etc (funkar så länge de inte är i samma rum, svårt i en etta bara, man blir vansinnig).
Vi spelade i en skabbig studentbostad då nån gick ut på balkongen trots varningsskylten och den rasade (2:a våningen)...
Zombien som varit vaken 84 timmar och skall lösa ett tankeproblem. Han kunde inte ens skilja på d8 och d10 ;)
Spela rollspel på förfesten rekommenderas inte heller... Förutom möjligen Panic(tm) eller Paranoia.
Spelledaren som lessnar på att spelargruppen är ouppmärksam och samlar in rollformulären och ÄTER upp dem.
SMS:ande är också ett otyg som folk gör nuförtiden.
Klassikern med pizzakartongen på rollformuläret, "genomskinlig karaktär någon?"
Killen som missar träningen och gör armhävningar/situps på spelmötet.
Pyromanen som eldar upp flera rollpersoner och halva handskrivna äventyret över ljusen.
Den lille statistikern som slår 10000 slag med d100 för att "kontrollera" att de verkligen slår med jämt utslag.
Alla tokiga vidskepliga spelare som måste genomgå ritual för varje tärningsslag, bla killen som var tvungen att springa utifrån hallen, genom köket, in i vardagsrummet, hoppa över en pall och kasta tärningen på rollformuläret. Missade han var han tvungen att kasta igen... *suck*
De 2 längst bort över bordet börjar en omgång 2on2 diplomacy "under tiden".
En klassiker under flera år var att på fredag-lördag gick alltid nån/några i gruppen ut och festade på krogen mellan 23 och 02 och sedan kom tillbaka om de inte fick ligg.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Underbart!

Tack hyperion! Du har förgyllt min dag! (Tror nog jag ska skriva ut det här..)


/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

Hyperion

Veteran
Joined
12 Feb 2001
Messages
149
Location
Solna, Stockholm
Tacka inte mig...

... tacka alla stollar jag spelat med genom åren :gremwink:. Även om detta är ett litet urval av vad jag kort kunde komma på.

Då har jag ändå inte tagit med allt kul som hänt i själva spelet..
 

Hyperion

Veteran
Joined
12 Feb 2001
Messages
149
Location
Solna, Stockholm
Polisbesök

På tal om det kom jag precis på en anekdot till som jag missade förut. Jag var inte med själv, men mina gamla spelkompisar spelade sent nån kväll med öppet fönster och det gick tydligen ganska livat till (läs: jag ska döda dig din jävel! *strypa* *gurgla* *kvinnoskrik* osv) vilket resulterade att en piket parkerade hastigt och lustigt utanför samt ett antal stingsliga poliser rusade in i tron att det var misshandel och mord på gång :gremwink:.
 

Hyperion

Veteran
Joined
12 Feb 2001
Messages
149
Location
Solna, Stockholm
Re: Polisbesök

Jag blev iofs inte ett dugg förvånad. Det var de spelare jag någonsin spelat med som har bäst/mest inlevelse :gremwink:.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,527
Location
Helsingborg
Re: Ändlösa anekdoter

<B>Hyperion</B> tog udden av det jag skulle skriva men det jag <EM>verkligen</EM> hatar är:<UL><LI>Killen som sitter och läser sin fantasybok hela spelkvällen.</LI>
<LI>Den lille statistikern som slår 10000 slag med d100 för att "kontrollera" att de verkligen slår med jämt utslag.</LI>
<LI>Alla tokiga vidskepliga spelare som måste genomgå ritual för varje tärningsslag.</LI>
<LI>Mobiltelefoner som inte är avstängda och när spelarens flickvän ringer.</LI>
<LI>Spelaren som inte kan ta att SL säger nej (regler, händelser).</LI>
<LI>Spelare som sitter och nynnar eller slår takten till musik när SL beskriver en dramatisk händelse.</LI>
<LI>De som säger "Men det här MÅSTE jag bara berätta" när SL är inblandad i ett samtal "in game" med spelare.</LI>
<LI>Spelare som har noll koll. "Vaddå, var är jag?!"</LI>
<LI>SL som tror att han är kul när han är oseriös.</LI></UL>/[color:green]Han</font color=green> som tyvärr själv varit oseriös som SL
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Re: Ändlösa anekdoter

"Alla tokiga vidskepliga spelare som måste genomgå ritual för varje tärningsslag, bla killen som var tvungen att springa utifrån hallen, genom köket, in i vardagsrummet, hoppa över en pall och kasta tärningen på rollformuläret. Missade han var han tvungen att kasta igen... *suck*"

Känner ni igen uttrycket UTANFÖR!!!!!!!!!!!!
Alltså när tärningen rullar utanför formuläret eller liknande...och då måste slaget gå om......

Mvh
Necrotech
<A HREF="http://www.endarker.net" target="_new">http://www.endarker.net</A>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Det är ungefär lika frusterande som när spelarna flippar ut totalt och gör nått annat.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,983
Location
Linköping
Imponerad [nt]

Imponerad med stort I


//[color:red]Feuflux</font color=red>
//[color:red]som har lite mer "normala" rollspelstillfällen...</font color=red>
 

Hyperion

Veteran
Joined
12 Feb 2001
Messages
149
Location
Solna, Stockholm
Re: Ändlösa anekdoter

För att inte tala om spelaren som slår 10000 slag med ett antal tärningspar för att ta reda på vilka som slår bäst statistiskt.... Det är troligen vanligare dessutom.
 
Top