Nekromanti Scenarion

Edgar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
273
Location
Göteborg, Sverige
Tjenix!
Jag har skrivit några snabba plotter som jag gärna delar med mig. Säg gärna vad ni tycker.
Filen funkar bäst i acrobat 3.01


//Edgar
 
G

Guest

Guest
De leder nog endast till små spring-och-döda-saker-äventyr som kan var lite uttjatade men den sista är någonting som man kan bygga mer på, t ex flöjten kan vara lite mer speciell och leda in RP:na på en storslagen kampanj...

Mäster Azazel
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Allt för enkelspåriga i min smak. Det där om dottern som blev kidnappad kändes som ett standard "hitta på en ursäkt för att gå ned i en grotta och slå ihjäl troll" äventyr.
Men skulle kunna göras intressant.
Om man nu skall antaga att trollen är mer som de i Bauers bilder och i tomtar och troll sagorna så är det inte genomonda.
Det kan ju vara så att det är fadern som hyr rollpersonerna som är skurken i dramat. (om man nu skall ha med en sådan)
Han kanske var en sträng och dominerande far som ville att hon skulle gifta sig den man han valde. Han ville även att hon skulle stanna hemma i huset och sköta sina sysslor istället för att ränna runt i skogen.
Slutligen kom dagen då han meddelade henne att hon skulle gifta sig med Ulrik (en skabbig mycket äldre man som dock hade en god inkomst) i rädsla och ilska rymmde hon hemifrån ut i de mörka skogarna.
När hon satt och grät på en stubbe över sin olycka så fann en grupp med troll henne. De var dock fascinerad av den ljushåriga skönheten och kunde inte tänka sig att skada henne. De såg att hon var ledsen och bjöd henne hem till sig.
Fadern som hade följt efter dottern såg allt detta.
Han skyndade sig tillbaka till byn just i tid för att få veta att en grupp främlingar som såg stridsdugliga ut tagit in på världshuset.
Han sprang hem till sig och skrev ett falskt kidnappningsbrev och rusade sedan till världshuset för att leja gruppen främlingar att ta tillbaka sin dotter.

Vad rollpersonerna sedan gör när de insett att de försöker föra tillbaka henne mot sin vilja och att de dödat 12 stycken helt oskyldiga troll kan bli väldigt intressant.




Only dead fish float with the stream.
 
Top