Nekromanti Sceanriotävling

Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Stockholms spelkonvent och Fenix arrangerar tillsammans en scenariotävling.

I år håller vi på Stockholms Spelkonvent prisutdelning i en scenariotävling som tar sin början nu i Juli. Temat är konspirationer, och du som deltar kan skriva för alla svenska rollspel som i dagsläget är i tryck. Det inbegripeR bland annat spel som Noctum, Saga, Skymningshem: Andra Imperiet, Oktoberlandet, Western, Eon, Drakar och Demoner Trudvang, Mutant: Undergångens arvtagare, Götterdämmerung, m fl. Det är inte tillåtet att att använda sig av webbpublicerade system, om vi inte först godkänt dem.

Sista inlämningsdag för tävlingen är den 1:a september 2007, och vinnaren kommer att utannonseras på Stockholms Spelkonvent som går av stapeln mellan den 21 - 23 September. Fenix belönar vinnaren med en publicering i Fenix samt ett års prenumeration på tidningen. På konventet tillkommer ett hemligt pris. Och äran förstås.

Skulle det vara så att du har frågor runt vilka system som är tillåtna, illustrationer, eller bara är allmänt nyfiken på något runt tävlingen kan du kontakta Åsa Roos på asa.roos@gmail.com för vidare information

Regler i korthet:
• För att delta måste ditt bidrag vara hos oss senast den 1 september.

• Vi tar bara emot bidrag i digitalt format. Du kan skriva i word pad, word, notepad eller annat texthanteringsprogram, men texten måste vara läslig på en PC med ovanstående program.

• Äventyret får inte vara längre än 25 000 tecken, eller 6 A4 med Times New Roman i 12pt storlek.

• Du kan skriva för alla svenska rollspel som idag är i tryck. Webb-publicerade rollspel är inte tillåtna om vi inte först gett vårt godkännande.

• Äventyret måste baseras på ett regelsystem.

• Har du frågor? Kontakta Åsa Roos på asa.roos@gmail.com

I och med att du skickar in ditt bidrag till tävlingen godkänner du också att Stockholms Spelkonvent och Fenix har rätt att publicera äventyret både på webb och papper. Om du vinner förbinder du dig också att inte publicera äventyret själv vare sig innan eller efter tävlingen.

/Tove och Åsa
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Fråga - får upphovsmän skriva scenarion till sina egna spel? Exempel om jag vill skriva en Noir-berättelse?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Är det inte nu nån moderator ska skriva nåt surt om dubbelpostande och låsa tråden? :gremgrin:

Annars undrar jag samma som Marco här under...
 

Tsianphiel

Swordsman
Joined
11 Jul 2007
Messages
419
Location
Edmonton
Nja, det där är lite tricksigt. Naturligtvis vill vi inte förhindra att någon skriver för sitt eget system, men... Ni som redan "finns i tryck" har ju redan möjlighet att komma till tals i Fenix, i och med att ni kan skicka in officiellt material till era egna spel.

Jag skall ta det med min medansvariga Tove, så får vi återkomma om det. Är det alltså många rollspelsförfattare som är intresserade av att delta i tävlingen?
 

Gordeg

Hero
Joined
22 Jul 2004
Messages
1,796
Location
Västervik
Tack!

Är det inte nu nån moderator ska skriva nåt surt om dubbelpostande och låsa tråden?
Bra påpekande Arfert, jag har tagit bort den identiska andra trådstarten eftersom den var överflödig.

Gordeg
 

Fenix

Warrior
Joined
7 Nov 2003
Messages
277
Location
Stockholm
Eh, med tanke på att det är ett samarbete mellan Stockholms spelkonvent och speltidningen Fenix tycker jag faktiskt att det var relevant på båda forumen. Vi vänder oss ju både till konventsintresserade och Fenix läsare - och alla läser inte alla forum;-) Nåja, den andra tråden är ju bortplockad, så... Hoppas alla eventuella intresserrade hittar hit;-)

Tove
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Undran

Hej!

Jag sitter och plitar på ett äventyr till tävlingen, och undrar då om det gäller 25 000 tecken utan blanksteg (vilket jag hoppas) eller med blanksteg (då jag måste ta till Stora saxen...)

MVH

Nils
 

P Lex

Warrior
Joined
2 Aug 2001
Messages
317
Location
Holmsund
Mer undrande

Jag sitter och plitar på ett äventyr till tävlingen, och undrar då om det gäller 25 000 tecken utan blanksteg (vilket jag hoppas) eller med blanksteg (då jag måste ta till Stora saxen...)
Skulle tro att det är inkl blanksteg.

Men till vilken adress ska äventyret skickas?
 

Carl Ö

Warrior
Joined
31 Jan 2003
Messages
231
Location
Västerås
FAQ?

Hej!

Kan Åsa eller någon annan insatt person svara på de mest frekventa frågorna här?

Exempelfråga: Hur gör man egentligen med illustrationer, kartor och annat som inte är text? (Denna fråga antyds i tävlingsannonsen och jag tycker den är relevant.)

Mvh Darian
 

Tsianphiel

Swordsman
Joined
11 Jul 2007
Messages
419
Location
Edmonton
Scenariotävling till Stockholms spelkonvent i samarbete med Fenix

Hej Darian.

Du får ha med de kartor du tror är relevanta för äventyret, förutsatt att det inte är ett atlas.

Det bästa man kan göra när det gäller frågor man har är att kontakta mig direkt på asa.roos@gmail.com, eftersom jag inte går in på rollspel.nu varje dag och kollar forumtråden.

mvh
.åsa
 

Carl Ö

Warrior
Joined
31 Jan 2003
Messages
231
Location
Västerås
Skriver in i det sista....

Jag sitter och skriver för fullt (ett äventyr till Mutant UA). Jag ska hinna - men det blir att spurta in i det sista! :gremwink: Jag har alla idéerna klara, nu gäller det bara att presentera dem på ett sätt så att andra SL kan tillgodogöra sig materialet.

Må bäste tävlande vinna. T100:an är kastad! :t100:

/Carl
 

Carl Ö

Warrior
Joined
31 Jan 2003
Messages
231
Location
Västerås
Färdig, typ

Nu är bidraget inskickat. Fem i tolv. Det blev som det blev. Vi får se hur det går.

Lycka till säger jag till alla deltagare - och till juryn som har knappt tre veckor på sig att vaska fram en vinnare bland alla lysande bidrag!
:gremsmile:

God natt
/Carl
 

roboman

Veteran
Joined
18 Nov 2006
Messages
159
Location
Motala, bor i Stockholm
Hur slutade den hårda striden i scenariotävlingen då? Vem vann? Vad hette scenariot? Till vilket system? Vad var den hemliga vinsten? När annonserades allt detta? :gremcrazy:

Jag var på SSK på både fredagen och lördagen, men jag varken hörde eller såg något...
 
Top