Nekromanti Satt och läste min gamla Neotech 2 bok...

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,665
Location
Eslöv
Och insåg att den är i något mindre bra skick just nu. Okey, det är en underdrift, den trillar sönder i mina händer.

Kärt barn har många namn, och sen blir det sönderslitet.

Så jag funderade på att slänga ut lite pengar och dra ned det som en PDF, gärna med extraböckerna som också utvecklades till spelet (Offensiv, Ultra, Euro) och googlade runt... Och insåg att spelet kostar hela whopping 449...! Och då får man grundboken i PDF, och de andra i fysiskt format. Finns det ingen möjlighet att bara köpa till sig expansionerna som PDF?

Är detta "working as intended" eller har sidan inte uppdaterats på lite drygt tio år? 450 spänn är rätt mycket för några böcker och en PDF som är nästan lika gamla som halva rollspelssverige.

Som jämförelse ligger Eon 3 på runt åttio spänn per pdf/bok, vilket känns lite mer rimligt. Finns ju inte en chans i helsefyr att jag kan övertala min man att låta mig punga ut femhundra spänn på ett gammalt svenskt rollspel!
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,300
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Jag har frågat samma sak tidigare men utan något svar... Jag skulle vilja köpa Offensiv som PDF då den boken verkligen har trillat sönder, skulle även köpa grundboken som PDF till ett rimligt pris. Dock är jag inte villig att köpa paketet du nämnde för 449 då jag faktiskt äger böckerna, om än i dåligt skick. Men som PDF till ett bra pris så skulle jag slå till direkt.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
NeoTech 3 är runt hörnet, de kanske vill pusha folk dit i stället?
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Neotech Edge, omstarten av Neotech, ska kickstartas inom kort, och vi tittar på möjligheten att ha med gamla PDF:er som en extra bonus. Håll utkik här, på Facebook (http://fb.com/neotechrpg) och på GothCon för att inte missa!

Och för att förtydliga, Neotech-varumärket togs över av Helmgast för ett par år sedan, Skuggspel är butiken som drivs av Kim Vässmar / Neogames.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
wilper;n277276 said:
NeoTech 3 är runt hörnet...
N3 har vart runt hörnet längre än det tar att gå igenom svenska skolsystemet.
(minns ni tex när man kunde tävla om att få skriva content till N3? Det tänker jag utan att kolla upp säga var minst fyra år sen).
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
Jocke;n277316 said:
N3 har vart runt hörnet längre än det tar att gå igenom svenska skolsystemet.
(minns ni tex när man kunde tävla om att få skriva content till N3? Det tänker jag utan att kolla upp säga var minst fyra år sen).

De var väl tvugna att vänta in framtiden lite innan de släppte det. :) Men jag har för mig att Ymir sagt något om lansering på GothCon i år, lansering av en crowdfunding kanske det var?
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,300
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Bara för att NT3 är ”runt hörnet” så måste ju det inte utesluta möjligheten till att köpa äldre böcker som PDF. Det skulle väl snarare ge mersmak och skapa ett större intresse för nästa inkarnation av spelet. Sen så verkar uttryck som ”snart”, ”runt hörnet”, ”inom kort” och liknande vara väldigt abstrakta begrepp som egentligen kan betyda vad som helst. Jag väntar fortfarande på KULT som har varit runt hörnet en ”stund”...

Sen så vill jag personligen ha NT2 böckerna som PDF även om jag tänker köpa NT3, det ena utesluter inte det andra. Offensiv är den bok jag allra helst skulle vilja ha som PDF då den verkligen ofta används av mig och min spelgrupp då regler kring vapen och liknande passar vår simulationistiska spelstil. Med det sagt så säger jag inte att de nyare trenderna med mer abstrakta stridssystem skulle vara sämre, jag och min grupp föredrar helt enkelt de äldre systemen till EON och då även NT. Så jag kommer främst köpa NT3 för settingen då jag inte ser att reglerna är något jag kommer använda mig av.
 

Huggsnok

Veteran
Joined
7 Jul 2011
Messages
26
Ja, N2 PDF:er vore trevligt, mina böcker är i ok skick, men PDF är alltid trevligt att ha för enkel åtkomst i sin padda och dator.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,300
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Huggsnok;n278418 said:
Ja, N2 PDF:er vore trevligt, mina böcker är i ok skick, men PDF är alltid trevligt att ha för enkel åtkomst i sin padda och dator.
Exakt! Jag har alla mina böcker samt rollspelrelaterat material i min iPad. Det är underligt minst sagt att de äldre produkterna inte gjorts om till PDF-filer.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Minimoni;n278538 said:
Exakt! Jag har alla mina böcker samt rollspelrelaterat material i min iPad. Det är underligt minst sagt att de äldre produkterna inte gjorts om till PDF-filer.
Vi skulle gärna göra något med N2-böckerna och PDF:erna, ska se vad vi kan få till, håll utkik!

Och Neotech Edge kommer vara väldigt iPad-vänligt på många olika sätt!
 
Top