NYHET Sarkath Han 2023

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,466
Location
Stockholm
Jag har gått med i ett kreativt kollektiv som heter The Yellow Hand, baserat i USA. Projektledare är Jerker Sojdelius som jag jobbade med på Target Games, t.ex. med Kult och Mutant Chronicles.

Tanken med kollektivet är att vi ska hjälpa varandra att putta våra projekt över tröskeln, och tanken är att om vi opererar under ett gemensamt paraply så kan vi också skapa större uppmärksamhet för de olika saker som getts ut.

Det som finns för närvarande är ett antal Monster of the Week-äventyr, ett äventyr till Mörk Borg och så The Sanctum of Sarkath Han.

Det är en anpassning av mitt äventyr "Sarkath Hans helgedom" som gick i Fenix nån gång 2015 tror jag, då till DoDv2.

Jerker har gjort form och överstättning, en snubbe som kallar sig Catavic illustrationerna (superduktig) och så Rob som anpassat och utökat äventyret. Det enda jag gjort är att ha skrivit grunden, så att säga.

Förhoppningsvis kommer det mer grejer via The Yellow Hand, vi pratar bland annat om att ta fram en monsterbok med monster från östeuropa, givet att Catavic är ... därifrån nånstans ... och kan teckna som fan och så skriver vi till 5e, Drakar och Demoner och Mörk Borg.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,466
Location
Stockholm
Just ja, "credits" borde vara "by Magnus Seter & Robert Dudock", omslaget har ändrats lite sen den där previewn laddades upp. :)
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,088
Just ja, ja det är Glorantha. Det var därför Rob hjälpte mig, för han är Glorantha-expert.

Det ska bli sjukt intressant att se hur RQ-spelarna tar emot det och om de gillar det.
Är Jussi Hyvönen inblandad i det där kollektivet också (verklig RQ-veteran!), eller hallucinerar jag att jag läst det?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,466
Location
Stockholm
Som är riktigt bra! Kanske en version till nya DoD också?
Ja, kanske det. I så fall utan Glorantha-tilläggen, och istället en varsam uppdatering och ett nytt namn. Nu när Chaosium har ögonen öppna kring Drakar och Demoner så vill jag inte använda ett namn de "äger", alltså "Sarkath Han", och det var en av anledningarna till varför vi gjorde den till Jonstown Compendeium, så att vi kunde behålla det namnet.
 
Top