Nekromanti Sannolikhet igen på ObT6 fullst. teori

Roger

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
16
Location
Uppsala
Har ändrat några buggar på mitt tidigare inlägg. Nu ska JavaScriptet vara mera korrekt än tidigare. På min hemsida finns lite mera. Bl.a. den bakomliggande teorin. Jag behöver någon som kan kritiskt granska teorierna.
\R

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Roger on 2000-06-14 18:25.</EM></FONT></P>
 

Mattias

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
107
Location
Stockholm
Jag tänkte göra en ansats att granska dina teorier, har bara inte hunnit ännu. (Tänkte försöka återskapa dina beräkningar i Matlab.) Kan hända att jag kommer med några frågor här framöver, då via e-post i s f.

- Mattias
 

Roger

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
16
Location
Uppsala
Hej Mattias

Toppen att du försöker göra beräkningarna i MATLAB. Får du samma som jag så har vi åtminstone stor chans att vi båda har tolkat formlerna korrekt. Tror inte du har den senaste versionen av teorin. Ändrade så sent som igår. Jag kan maila dom till dig om jag får din adress eller så kan du ladda ner de från min hemsida. Bör hinna lägga upp det ikväll. Tyvärr kan vi inte lita på tabellerna från EON-Deluxe som länge varit min ledstjärna. De är på en del ställen helt felaktiga. Håller på som bäst att försöka återskapa lite tabeller med mina formler i ett C++ program. Ska också försöka konvertera mitt C++ program från Unix till Windows för att se om jag kan få lite simulerade tärningsslag.

\R
 

Carl Johan Ström

Swordsman
Joined
19 May 2000
Messages
441
Location
Göteborg
Hej,

Kul att se att någon har tagit upp denna fråga. Är det möjligt att få dessa formler så att man kan titta på dem?

MVH
Carl Johan Ström,
Neogames AB

PS.
Tabellerna i Eon Deluxe är beräknade numeriskt med mellan två och tre miljoner slag per värde. Tyvärr blev det ändå inte tillräckligt exakt för höga FC.
DS.
 

Roger

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
16
Location
Uppsala
Hej CJS

Du ska redan ha fått dessa fina formler från mig. Jag skickade dom igår./images/icons/smile.gif

Annars finns dom för nerladdning på
<A HREF="http://w1.182.telia.com/~u18206728/EON/eon.html" target="_new">http://w1.182.telia.com/~u18206728/EON/eon.html</A> Den senaste versionen som jag har skickat till dig kommer upp på sidan ikväll.

mvh Roger
 
Top