Nekromanti Sancticum - The Final Conflict

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,627
Location
Uppsala
Tänk en värld där några av Revelations of St. John's (Uppenbarelseboken) första kapitel slagit in. Apokalypsens fyra ryttare stormar över världen, haven har förvandlats till blod och två tredjedelar av världens befolkning har redan gått under.

Temat är givetvis rollspel, men inte traditionellt post-apokalyptiskt utan hundra procent apokalyptiskt. Du spelar med andra ord under apokalypsen och eftersom det baseras på en religiös text är religionen enormt viktig när Död, Svält, Krig och Pest är på god väg att förgöra hela världen.

Men den stora tvisten står inte mellan Ryttarna och mänskligheten. Den riktiga källan till konflikt är oliktänkande och med andra ord en serie svårbemästrade moraliska dilemman. För vem kan godkänna den ena eller andra förklaringen på vad som bör göras när det inte finns två personer som har samma övertygelse ? Givetvis uppstår konflikten mellan människa och människa...

Fraktioner inkluderar extrem-asketer, omvändare, djävulsdyrkare och andra religiösa nidbilder men också kannibaler, paramilitära motståndsgrupper och så vidare. Helt enkelt en salig röra av våld, skräck, ondska och den kommande apokalypsen...
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,627
Location
Uppsala
Re: Jag hatar att säga det, men...

Tusan också, det måste innebära att jag är ytterligare en av de som tror de kan göra identiska projekt bättre än andra :gremsmile:

Det kanske var därför jag la av med spelet för en tid sedan, men dokumentet tilltalade mig eftersom det var skrivet i ett försök att efterapa stilen i bibeln själv.
 

Gabriel_UBBT

Warrior
Joined
29 May 2000
Messages
282
Location
Stockholm
Det låter astufft tycker jag!

Jag tror att det finns ett sånt spel till UNISYSTEM också faktiskt! Men det är en grym idè

Gabriel
 

Ingolf X

Veteran
Joined
22 Aug 2000
Messages
33
Location
Sollentuna, Sverige
Kom att tänka på Good Omens nu...

Kom att tänka på "Goda Omen" (Pratchett/Gaiman) när jag läste vad du skrivit om apokalypsens ryttare.
Historien i den boken är visserligen lättsam och inte alls lika absolutallvarlig som din tanke om en värld på väg mot en katastrofal undergång.

...När jag tänker efter behöver det här inte hjälpa dig ett dugg och är alltså ett helt onödigt inlägg, ber om ursäkt...

Läs boken är ett tips, om den inte hjälper får du i alla fall en stor bägare underhållning.



Ingolf - En gudabenådning...
 
Top