Nekromanti Sagor vid tidens slut - uppdatering

sinisa

Veteran
Joined
26 Jun 2000
Messages
99
Okej, sporrad av all uppmuntrande kritik har jag nu skrivit ihop en del konkreta saker om världen vid tidens slut och dessutom kastat ihop ett preliminärt omslag, bara för att försöka fånga den grafiska känslan liksom. Jag bifogar ett word-dokument och uppskattar alla som orkar traggla sig igenom texten (8 sidor lång). Kritik och idéer mottages som alltid med stor glädje. Typ. Okej, tack på förhand. Och just det ja, omslaget finns i inlägget precis här under, i mitt svar till mig själv alltså, för jag fattar inte hur man skickar med många filer i samma inlägg.
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Re: Preliminär oslagsbild

"Vad tycker ni?"

Detta är helt klart mycket fascinerande och annorlunda.
Textens kvalitet är genomgående hög. Ett eller två stavfel fanns det, men det kan förlåtas pga att innelhållet är så nyskapande.

Enligt min åsikt är detta den enda faran; att spelet blir så förunderligt och annorlunda att man inte kan vare sig spela det eller relatera till det. Men den risken verkar liten, i och med att din vision av världen verkar väldigt genomtänkt och välpolerad.

Jag gillade omslaget skarpt. Min åsikt är att du bör inkludera åtminstone ett exempeläventyr och en kasse speltips, så att man kan finna sig tillrätta i världen.

--
Björn


"Little Tommy Daggett! How I loved listening to your sweet prayers every night when you were a child. You'd hop into bed, afraid I was under it... and I was!"
--Lucifer, The Prophecy
 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
Re: Preliminär oslagsbild

"Jag gillade omslaget skarpt."

- Jag med. Känns rätt i sammanhanget, precis som omslaget till den engelska versionen av Kult. (Det svenska omslaget känns tamt i jämförelse.).

"Min åsikt är att du bör inkludera åtminstone ett exempeläventyr och en kasse speltips, så att man kan finna sig tillrätta i världen."

- Om det nu är ett gratisrollspel och då, rimligtvis, har en egen hemsida är det mer lämpligt att lägga exempeläventyen där. Det skulle störa grundbokens egenhet att ha ett kapitel med ett introduktionsäventyr. Däremot är speltips och råd till SL en nödvändighet, som gärna får ligga i grundboken.

//MiDNiGHT. - som ska läsa igenom texten så snart som möjligt..

 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,654
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Det låter mycket bra. Jag ser framemot den färdiga produkten. Mycket snyggt omslag också.

Kanske borde du skriva ett äventyr baserat på det här konceptet? Det vore ett bra sätt att prova spelmöjligheterna. Alternativt kladdar du ned en massa äventyrsuppslag så kan folk börja speltesta.
Jag är mycket sugen på att prova att spela i varje fall.
 

Ximnipot69

Swordsman
Joined
18 Dec 2000
Messages
412
Location
Huskvarna, Småland
OK...

Det verkar mycket bra. Jag ser fram mot mer av detta. Kommer du att skriva ett äventyr baserat på det här konceptet också? Det vore en bra metod att utvärdera systemet på. Jag är mycket sugen på att prova på det i varje fall.








Ximnipot - the missing cluster...
 
Top