Nekromanti sagan om ringen

Aron Ambrosiani

Veteran
Joined
22 May 2000
Messages
137
Location
Stockholm
tänkte bara rekommendera Bo Hanssons sagan om ringen-musik. är det nån annan som också hört den?

dvs cd/lp inspelad 1970.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
nope, finns det ??????
det hade jag inte en aning om !!
Är den bra ??


[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>nope, finns det ??????
det hade jag inte en aning om !!
Är den bra ??</I>

Lite för ensidig för min smak, men den sålde rätt bra i början av 70-talet; kolla igenom äldre släktingars LP-samlingar så hittar du den säkert efter ett tag.

Omkring mitten av 80-talet gjorde gruppen Isildurs Bane också en Sagan om Ringen-LP, som är rätt hörvärd. Jag spelade då spåret 'Ringarnas härskare (del 1)' till knastrighet på min. (-:

--
Åke
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Har den, i dubbelt format... (dvs två stycken). Såldes nämligen tillsammans med en utseendemässigt oerhört söt utgåva av Sagan om Ringen. Förövrigt min första cd - långt innan jag hade tillgång till cd-spelare... Både jag och maken föll för bokutgåvan - men bägge avskyr vi cdn, den ligger långt undanstoppad i något mysko hål i huset. (får förmoda att den samsas med band och lp-skivor.)

Min åsikt är att jag fick något med böckerna som katten inte ens velat släpa in. Ja, jo, katterna är nog iofs inte så förtjusta i familjens musiksmak heller (speciellt inte Jinglecats) men allvarligt så måste jag hålla med Rosen - tråkig musik.

Är det någon som vill ta del av den så kan jag ju alltid anordna en kedjelista per post med den ena av cderna. Ja om ni nu inte nödvändigtvis vill köpa eländet. Maila mig om ni är intresserade av att höra den....



Lady Silver Wolf - There is but a thin line, between Man and Beast
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,056
Location
Linköping
Jodå, jag har hört den (jag till och med har ett ex som jag hittade på skivmässan här i Linköping för något år sedan) men jag tycker nog att den, även om den inte är direkt dålig, är lite ''enformig och flummig''.

[color:green]Mustela Putoris Astrabo, pretorian
Illerlyan:<A HREF="http://www.surf.to/ferret" target="_new">http://www.surf.to/ferret</A>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ok, ska göre ett helt klart seriöst försök att hitta den !! Det kan ju vara kul att ha den !!!


[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 
Top