Nekromanti Sagan om ringen/Merp

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Hallop hallop... Jag skall recensera Sagan om Ringen (svenska versionen) och MERP, problemet är att jag inte har spelen med mig (till den skola jag nu befinner mig på). Är det någon som känner sig manad att recensera dessa till Codex istället för mig.

Ja så säg till...

I'm just thinking aloud, is not thinking allowed?
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Är inte det lite väl sent? Inget av dessa tillverkas idag, och bägge företagen har dessutom gått i KK. Vore det inte bättre att recensera det nya när det väl kommer?

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Jo men det kan ju vara intressant med en liten tillbackablick över vilka spel som har funnits. Dessutom så finns det fortfarande de som spelar dessa spel. Och säkerligen personer som är intresserade av dem. Allt gammalt måste inte kasseras bara för att det kommer något nytt.

I'm just thinking aloud, is not thinking allowed?
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Jovisst, men i så fall tycker iaf jag att man bör vänta med den infon tills även det nya rollspelet kommit.

Riddaren - så tycker iaf jag

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Varför bör man vänta med den?
Eftersom det kommande numret kommer att ha ett Sagan om Ringen tema och folk kanske skulle bli stötta om det var recensioner på äldre rollspel som byggde på sagan om ringen!
Fast om man nu vill göra en jämförelse av MERP och det nya spelet så kan det ju vara klokt att vänta.
Har hur som helst skrivit ett kort kåseri om MERP och SoR så får väl se om det kommer med.

I'm just thinking aloud, is not thinking allowed?
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
"Har hur som helst skrivit ett kort kåseri om MERP och SoR så får väl se om det kommer med."

Vet det, fick precis den i min inbox. Och den går nog vidare till herrarna som sköter om vad som kommer med och inte under fredagen (skall på bröllop på lördag).

Riddaren - ny korrsamordnare


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 
Top