Nekromanti Sagan om det magiska landet Deverry

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Någon (som har läst böckerna) som vill hjälpa mig att skapa ett rollspel om Katharine Kerr´s böcker om det magiska landet Deverry? En bonus är om ni har läst dem på eneglska/amerikanska -vilket är mycket bättre än på svenska.

-"Some say death is the end of life.
I say life is the beginning of death."<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Morgoth on 2001-04-07 10:36.</EM></FONT></P>
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Att göra ett rollspel !

Och således få ditt namn printat i "Producerat av" spalten.
-Jag menar alltså att vi skall göra rollspelet tillsammans genom att skicka filer till varandra o.s.v.
So what do you say, partner ?...:)


-"Some say death is the end of life.
I say life is the beginning of death."
 

Gabriel_UBBT

Warrior
Joined
29 May 2000
Messages
282
Location
Stockholm
Re: Att göra ett rollspel !

Det största problemet är väl att några andra på det här forumet (några trådar nedanför denna!) redan har påbörjat ett precis likadant projekt... Vore det inte smartare att hänga på där!? Det är typ 12 stycken som jobbar med det!

Gabriel - www.MithrilOrden.Com
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Re: Att göra ett rollspel !

ojo men det verkar som om de planerar någon sorts "keltiskt rollspel" med NÅGRA inläg av Kerr, endast.
Men sure...

Tax för tipset...

-"Some say death is the end of life.
I say life is the beginning of death."
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Från den ansvarige...

Det ä'r jag som dragit igång projektet. har gjort flera rollspel i fantasystil, men blev ganska inspirerad av Kerr och den keltiska världen. Kerr ÄR inte Keltisk, men hon har tagit en del grejjer därifrån. hör av er på min mejl så svarar jag med vad vi håller på med.. vi är typ fyra stycker som jobbar aktivt med tärningssytem, att skapa en gubbe etc oxh fem elelr sex som är korrläsare,bollplank osv.... men vi kan slå ihop våra spel och kompromissa åt båda hållen...
MVH
Fogge
joe_cannonball@hotmail.com

"The Danish Wrath Shall Come Upon All Of You"
 
Top