Nekromanti Sagan om de 2 tornen på VHS eller DVD ?

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Nån sm har koll på när de släpper Sagan om de 2 tornen på VHS eller DVD ?
Kommer det att komma i 2 utgåvor som det gjorde med Sagan om ringen, altså en "vanlig" & en "special"-utgåva ?
Sen så en liten undran till, nån som vet ifall det kommit nån fimsnutt på Sahan om Konungens återkomst på nätet ?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Kommer det att komma i 2 utgåvor som det gjorde med Sagan om ringen, altså en "vanlig" & en "special"-utgåva ?"

Med stor sannolikhet. Howard Shore har redan komponerat en kasse extra musik till den förlängda utgåvan, och det har mumlats om mer Aragorn+Éowyn-snuttegull i den förlängda.

"Sen så en liten undran till, nån som vet ifall det kommit nån fimsnutt på Sahan om Konungens återkomst på nätet ?"

I en av de första trailerserna för hela trilogin så syns en knäböjande hobbit vid Meduselds portar i Edoras. Jag kan bara anta att den kommer från filmen Konungens Återkomst.
 

Erik_UBBT

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
61
Location
Partille
Kommer det att komma i 2 utgåvor som det gjorde med Sagan om ringen, altså en "vanlig" & en "special"-utgåva ?
Det hoppas jag, drömde nämligen om den nya förlängda utgåvan i en snygg off-whitefärgad förpackning i natt. Såg riktigt bra ut i hyllan jämte den skogsgröna ettan.
30 juni tror jag är det exakta datum som varit uppe vad gäller bioversionen.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
"och det har mumlats om mer Aragorn+Éowyn-snuttegull i den förlängda."

Vad är nu det här? En inbjudan till spekulation? Ja tack! Jag hoppas att de har med enternas sång i den långa versionen, det är ju det häfitigaste i hela trilogin!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Har du åxå drömmt...

HeHe !!
Skönt att höra att jag inte är ensam om Sagan om ringen !! Just nu så väntar jag så inni helsike efter att de ska släppa 2:a utgåvan, så jag vet inte hur jag ska hålla ut till i slutet av juni...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Iof !!

Hmmm, saknar ju åxå Enternas sång. Men jag saknar åxå Tom Bombadill & när de t. ex när de går ner i kummelåsen.
 

Berserk

Warrior
Joined
24 May 2001
Messages
387
Location
Helsingfors, Finland
Vad är nu det här? En inbjudan till spekulation? Ja tack! Jag hoppas att de har med enternas sång i den långa versionen, det är ju det häfitigaste i hela trilogin!
För att inte tala om Lavskägges hem, där han bjuder Merry och Pippin på entvatten, det är något jag verkligen saknade i bioversionen.

Hoppas även Gwaihir ges upprättelse i "Extended". Det var ju trots allt han som återigen räddade Gandalf från Charadras snöklädda toppar.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Dräggel !

Tittar drömskt bort mot Oldtimer:s hus & suktar.... :gremtongue:
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Vit!! vit!!! är du galen...
klart den skall vara grisrosa :gremtongue: nej men ärligt, den borde ju vara typ samma färg som Sor, annars blir det ju inte enhetligt mellan bokstöden man fick i den där boxen
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Iof !!

kummlarna är något som jag saknar med...
sen att de inte slår följe med de där alverna är väl lite synd det med tycker jag...
fast det är klart, i en film blir man tvungen att banta ned innehållet, och Tom Bombadill är inte helt nödvändig för storyn så tyvärr...
 
Top