Nekromanti Saga 0.9

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Någon mer som kollade in Saga version 0.9 på LinCon?
Såg klart proffsig ut, även med enstaka tomma sidor. Nu är det visst bara några månader kvar innan den blir släpps som ett "riktigt" rollspel i pappersutgåva.

--
Åke
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Jorå. Klart apsnyggt. Jag blev riktigt avundsjuk, i alla fall vad gäller utseendet. :gremgrin:

Innehållet... tja, det är en rätt normal regelmotor, vare sig fantastiskt bra eller fantastiskt dålig. Jag vet inte om jag är elak eller snäll om jag beskriver reglerna som "Västmark med DoDs regler" - fast det är ju att förenkla lite. Grundegenskaperna spelar ju faktiskt roll i Saga, till exempel.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
tack för berömmet...

fast saga är ju inte bara albion (som påminner om västmark)... kommer en hel del annat...

hoppas att våra regler är LITE enklare än DoDs.. men båda är ju inspirerade av basic roleplaying... men som det heter: "if it aint broke, dont fix it"

/ Tomas
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"fast saga är ju inte bara albion (som påminner om västmark)..."

Och Västmark (rollspelet) är ju inte bara Västmark (riket). Resten av Europa finns ju också.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"planerar du att släppa matrial som inte utspelar sig på ön?"

Jag har haft en korstågsmodul/kampanj, en Englandsmodul och en Frankrike-modul i tankarna sedan första början. Av dessa är Englandsmodulen den som är mest påtaglig. Det har dessutom varit en del tal om Arnmaster, eller en modul om Norden, fast den tänker jag inte skriva själv. Dessutom så skriver Foggmock på en egen grej.

Fast ska jag kunna ge ut dem så behöver jag ett par tre kloner av mig själv, dessutom kostnadsfria sådana.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
känner till problemet, man hinner inte med, speciellt om man har ett LIV också... vad ju skillnad när man var en fjunig tonåring med all tid i världen.

jag skissar på en "konstantinopel-kampanj", en miljonstad i stil med bysans... där tyngdpunkten i äventyren är lönnmord, svart magi och en j-vla massa intriger... men DET tar tid.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"känner till problemet, man hinner inte med, speciellt om man har ett LIV också... vad ju skillnad när man var en fjunig tonåring med all tid i världen."

Precis. Lägg till lite motivationsbrist, som förmodligen orsakas av att jag har jobbat för mycket med Västmark, att det faktiskt finns alldeles för många fantasyspel på den svenska marknaden, samt att jag just nu tycker att Andra Imperiet är så mycket häftigare, så blir det ännu mindre tid över till Västmark. :gremgrin:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
ge inte upp... västmark är ju för fanken det bästa svenska fantasyspelet som (hittills, he he) kommit ut!

Hur går det med andra imperiet då?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"ge inte upp... västmark är ju för fanken det bästa svenska fantasyspelet som (hittills, he he) kommit ut!"

Mmmm. Men det är fortfarande lite väl trångt i genren.

"Hur går det med andra imperiet då?"

Det går nästan hur bra som helst. Det finns till och med en risk att det hinner komma i år. :gremgrin:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Andra Imperiet

"det låter spännande.. var kan man läsa mer om det?"

Förutom i diverse trådar på Rävsvans-forumet så finns även Andra Imperiet Online, som kommer att bli en del av världsbeskrivningen och dessutom ett sätt för spelgrupper att interagera med varandra, även om de aldrig träffas personligen. Just nu används webbplatsen mest som träffpunkt för utvecklarna, men när spelet är ute så kommer det att ändras till att bli träffpunkt för spelare.

Sorry för trådkapningen.
 
Top