Sökes: Spelgrupp Online

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Hej!

Söker grupp!

Tillgänglig vardagar efter 17:30 samt helger, kan spelleda. Är f n mer sugen på att testa olika spel i några sessioner än längre kampanjer i specifika rollspel, men kan anpassa mig (för långspel är jag mest intresserad av Hjältarnas Tid).
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Jag skulle eventuell kunna kasta in min hatt i ringen beroende på vissa faktorer

Hur långa spelmöten har du tänkt dig. Jag har upptäckt att jag tenderar att inte klara av spelmöten längre än maximum 4 timmar i stöten då jag har autism och adhd och efter 4 timmar så är hjärnan ett enda kaos .

Med vilken kontinuitet är det tänkt att spela , varje vecka , varannan vecka , en gång i månaden? Just på grund av min adhd och autism så har jag svårt att bibehålla information över längre perioder så jag spelar gärna varje vecka då det blir lättare för mig att kunna återkoppla till saker som skett i förra spelmötet om det var en vecka sen vi spelade snarare än en månad sen.

Vilka tider hade du tänkt dig. Jag tenderar att inte vilja spela efter klockan 22:00 på vardagar då jag stiger upp tidigt på grund av mitt jobb.

Vilken dag i veckan vill du helst spela ? . Jag spelar i två andra grupper där vi spelar på tisdagar och varannan torsdag i dagsläget. Jag är heller inte jätte sugen på att spela på helger då helgerna är vigda till annat än rollspel med eventuellt ett undantag för att söndagar kan funka .

Vill du främst spela eller spelleda ? Skall jag delta i en ny spelgrupp så vill jag främst delta som spelare med chansen att detta kan ändra sig längre fram så om du söker en sl then i aint your man .





Mvh/Dängrot
 

Dubbelyxa

Warrior
Joined
1 Mar 2019
Messages
205
Jag kan tänka mig att vara med. Skulle funka en vardagskväll i veckan. Jag kan leda lite Basic D&D, eller eventuellt prova andra grejer.

Tillägg: min dröm som spelare vore att spela Konfluxsviten och/eller Ärans Väg i EDD.

Tillägg till tillägget: kan eventuellt hitta fler spelare till sistnämnda
 
Last edited:

Zoltan

Veteran
Joined
18 May 2021
Messages
5
Jag är gärna på.. Lite oavsett speltyp. Gillar dnd men kan tänka mig prova annat också. Just nu är det viktiga att hitta en bra grupp människor i rätt åldersgrupp.
Har själv inte spelat rollspel på 20 år och är 42år gammal... Kanske 43 inser jag nu.. Vem räknar.. :)
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,094
Jag är på! Gillar konceptet att testa lite olika spel.
 

RaceTG

Veteran
Joined
9 Mar 2021
Messages
8
Location
Göteborg
Jag är också intresserad. Precis börjat spela lite efter dryga 30 års uppehåll. Är 51 och typ en vardagskväll i veckan funkar bäst.
 
Last edited:

Zoltan

Veteran
Joined
18 May 2021
Messages
5
Snart har vi ju en grupp! :)
Hur många är rek. tycker ni för en grupp?
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,300
Inte en intresseanmälan, men ett tips på spelrytm.
När min grupp kör via videokonferens kör vi ett 3-timmarspass en kväll i veckan, så länge ett äventyr pågår. När äventyret är slut tar vi uppehåll på 2-3 veckor innan nästa börjar.
I den gruppen är det flera som måste jobba via videolänk så de är redigt trötta på det när kvällen kommer. Därav möjligheten att slippa ett litet tag mellan äventyren.
 
Top