Eon Söker typsnittet som används i Eon!

Gnovald

Warrior
Joined
3 Jan 2016
Messages
247
Location
Jönköping
Hej,

är det någon som har koll på vilket/vilka typsnitt som NeoGames och Helmgast använder till sina produkter?

Håller på att snickra på ett äventyr och det skulle vara extra snyggt om jag kan få layouten på det att likna de officiella som möjligt :)

/Andreas
 

Gnovald

Warrior
Joined
3 Jan 2016
Messages
247
Location
Jönköping
Hej,

är det någon som har koll på vilket/vilka typsnitt som NeoGames och Helmgast använder till sina produkter?

Håller på att snickra på ett äventyr och det skulle vara extra snyggt om jag kan få layouten på det att likna de officiella som möjligt :)

/Andreas
Oj, såg att jag hade glömt och ange att det är Eon jag söker efter typsnitt till :)
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,199
Location
Göteborg
De större rubrikerna använder Prince Valiant. De mindre använder Vinque. Brödtexten är i ett typsnitt som internt heter "Goudy Daval", som är en modifierad Goudy Old Style (har jag för mig).
Det stämmer! Goudy Daval är namngiven dels efter Neogames-Eons brödtexttypsnitt som hette Tibara och såklart efter Goudy old style. Det finns flera olika varianter av Goudy old style, varav två är gratis: Sorts Mill Goudy och Sukhumala. Den största skillnaden mellan Goudy Daval och andra i Goudy old style-familjen är att Daval har raka bindestreck, men det är även en hel del annat som jag fixat med i typsnittsprogrammet Fontforge.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,199
Location
Göteborg
Hej,

är det någon som har koll på vilket/vilka typsnitt som NeoGames och Helmgast använder till sina produkter?

Håller på att snickra på ett äventyr och det skulle vara extra snyggt om jag kan få layouten på det att likna de officiella som möjligt :)

/Andreas
Vi ser fram emot resultatet! Posta gärna här när det är klart.
 
Top